Lille-jul nummer två står för dörren

(null)
Det är jul i vårt hus o det känns så gott att vara ute i god tid.
Jag gjorde klart allt igår (fredag) eftersom vi börjar fira jul redan idag den 21:a december 
(null)
Då kommer nämligen Täby-familjen hem 
Vi skall äta lite gott o umgås som sig bör när julen nalkas.
(null)
Visserligen firade vi lillejul i Månsbo Avesta redan förra helgen 
Det eftersom äldste sonen Mattias m familj skulle dra till Thailand o bli borta över jul o nyår.
(null)
Enda smolket i bägaren är att vädergudarna inte vill i år.
Snön kommer, snön går o gråskalan har visat mig alla nyanser som finns på våra hundpromenader.
(null)
Om än det hänt att jag lyckats fånga den bleka vintersol som finns bakom diset en o annan gång.
(null)
Grycken är så magiskt vacker när den stillat sig o gått i vintervila
Jag älskar denna morgonrunda o hoppas orka göra den i många många år ännu.
För livet är så oförutsägbart o skört.
Just denna vecka har jag tänkt mycket på det.
(null)
Veckohandlade, pysslade om min brukare, 
tände ljus o sa God Jul 
till svärföräldrarna i onsdags.
Alla måste ju ses om till julen,
stora som små, fattiga o rika.
För ingen vill bli bortglömd då.
(null)
Härom dagen gladdes jag av detta besked denna så mörka gråa trista blöta vinter!
Tänk på söndag VÄNDER det!
Underbart!
(null)


Kommentera inlägget här :