Vill ni träffa mig, kom till garaget imorgon!

Sommarloppisen har smygöppnat lite
Ett par timmar om dagen vilket är alldeles tillräckligt o riktigt roligt 
(null)
Det blir liksom ingen sommar utan min sommarloppis
7:e gången jag står i garaget o säljer grejer nu o ändå är det precis lika roligt 
(null)
Till o med så jag börjat sälja mina otroligt fina tomat/gurka/paprikaplantor också
en av min trogna o återkommande kunder ville gärna ha, det gjorde mig glad.
Jag har många jättefina plantor i år
så säg till om ni vill köpa. Billigt o ekologiskt odlade.
(null)
I morse hände nåt jag inte varit med om tidigare med Junior snart 13 år
Han kröp ner hos adoptivbrorsan o somnade gott o tryggt
Jag gick nästan sönder av kärlek i lycka.
(null)

(null)
Dessvärre sprang vi på denna enorma huggorm på fm promenaden sedan 
Länge sedan jag skakat så i kroppen eftersom Junior var på väg rakt emot den.
Allt löpte väl o vi håller stenkoll utmed dikesrenen hädanefter
För det här var andra huggormen redan för oss o då har sommaren inte kommit igång ännu på riktigt i södra Dalarna
(null)
Jag är ju kund i sö.Dalarnas sparbank o just nu delar de ut gratisbiljetter till cirkusen i Avesta 21 maj 
(djurfri cirkus!!)
Naturligtvis fixade "farmor" fyra biljetter 
(null)
Sedan var det dags att neutralisera naglarna inför odlingssäsongen hos Maca Nails o med duktiga Marte vid spakarna 
Som jag saknar mina vackra naglar nu
(null)
Fast naturellt är nog bäst inför försommarodlingen o rensning av rabatter
(null)
Efter nagelfixet var blodsockret farligt lågt
Nåt som mc Donald lätt fixar, eftersom de har riktigt goda glutenfria bröd till hamburgarna,
som för övrigt idag blev en vegetarisk
Kan väl säga att nu har jag testar det, så nu vet jag vilja som är godast. 
(null)
Idag kör jag en gammal variant i repris
som avslutning på inlägget
Dessutom tackar jag vädergudarna för att fyrverkerierna ikväll är inställda här på bruket 
Det innebär att vi fortfarande har två levande hundar imorgon
För med gamla Junior är man inte säker på att hans lilla magra kropp klarar av stressen o skräcken detta otyg ger honom.
Ha en fin helg 
Själv finns jag i garaget mellan 15-17 om ni vill träffa mig.

Kommentera inlägget här :