Sista September


Idag städade jag ur växthuset
diskade krukor, fat, kannor
o storstädade golv o väggar 
Så nu är allt klart där till våren 
(null)
Jag plockade ihop o gjorde plats för vinterförvaringen av cyklar, gräsklipparen o annat löst
(null)
Fågelmatarna fylldes på eftersom jag alltid börjar mata fåglarna regelbundet from 1 oktober o så länge det behövs fram på våren
(null)
Jag har även bäddat in rosorna o andra känsliga växter
o gjort höstfint på framsidan
(null)
alla sommarblommor vilar nu i trädgårdskomposten 
Nu får vintern komma när den vill
vi är redo på "elvan"
(null)
Några minitomater fick följa med in
igår o eftermogna inomhus 
får se hur det går, 
kanske har de också frusit
Nåja det visar sig
(null)
Av paprikorna jag räddade in 
o gula löken jag odlat o skördat tidigare i sommar
(null)
har jag idag gjort en jättegod sallad
eller inläggning kanske man borde skriva
även om det heter paprikasallad i receptet 
(null)
En riktigt bra dag att göra vinter på var det, 
Stefan hoppas det var sista gräsklippningen också
nu kan vi vänta vi in vintern i lugn o ro
solen värmde så gott på em.
att vi till o med drack tre-kaffet utomhus
Vet ni 11 timmars nattsömn
gav såpass mycket energi
att jag mäktade med att göra allt 
jag bestämt mig för
Tänk så gott det gör i själen o hjärtat!
Nu önskar jag mig en bra vecka i glädjens o skrattets tecken
Jag är i sånt enormt behov av just det.
Tröttheten jag dras med tar liksom udden av allt ...
Välkommen nyktra Oktober förresten
Vi har sedan en tid tillbaka anammat
"Sober Oktober" så för oss blir det ingen större skillnad
Men för er alla andra 
lycka till nu med er vita månad  ❣️❣️❣️
//kram Irene 


Kommentera inlägget här :