Blåsväder

Idag har det snudd på stormat ute
så det fick bli lite inomhuspyssel 
trots solsken o ganska varmt
Det började med lite rörmokerijobb på morgonen
(null)
Såg när jag kom in i badrummet
att det var en liten vattenpöl på golvet
som inte alls borde vara där
(null)
Så snabbt ur med draglådan
för att kolla läget
(null)
Ja jäklar var det inte vatten under den
konstaterade ganska snart vad som felades o på 5 minuter var det fixat o klart 
Det gäller att inte vara bangen när man är den som ser till att huset är i bästa trim
(null)
När jag ändå var igång 
gick jag igenom kryddlådan o torrvaru-skafferiet
Hittade jag inte massor som gått ut för länge sedan, så typiskt !!
Men nu får det bli skärpning
jag lovar härmed att bara köpa hem det jag VERKLIGEN använder

(null)
Lådorna tronar nu fräscha o uppdaterade
Sånt känns bra i min pedant-hjärna
(null)
Jag har även varit "hem" en sväng idag
Det var dags att veckohandla o att rasta hundarna på Gruvbanan
vilket de formligen älskar
Mathyttan är ett trevligt ICA
som jag gärna o ofta handlar mina varor i
(null)
Idag pryddes också flaggstången av Pride-flaggan då Dalarna har Pride-vecka
Det var faktiskt första gången jag sett den flaggan i Långshyttan 👍🏼
(null)
Trots att det inte hänt så mycket idag
Mer än att vovvarna förutom Gruvbanan då
även fick varsitt fryst märgben 
efter hemkomst från vår lilla utflykt
så är lille Junior så trött så trött
(null)
o att sova ihopkurad i nya fällen
var tydligen en riktig hit
För han ville inte ens följa med husse o Olle på kvällsrundan
Så nu får det bli kvällskissen ute på baksidan av gården 
innan vi gör Godnatt !

(null)
Håll i hatten imorgon
då det utlovats stormbyar även då
//Irene


Kommentera inlägget här :