Två farmordagar


Igår o idag är jag några timmar i Avesta/Månsbo 
hos nyhemflyttade barnbarnen
(null)
Som tur var hade älskade mannen min
satt på vinterdäcken på bilarna 
Det var isgata hela vägen upp till riksväg 68 
(null)
Så det var tryggt med dubbat o idag är väder o väglag ännu sämre 
så är så tacksam över att kunna köra säkert på vägen 
(null)
Det är höstlov o barnen är lediga o 
det finns massor av aktiviteter som det bjuds på denna vecka.
Igår besökte vi vackra Visentparken
i Avesta
(null)
Vi passade på när det var solsken o endast några minus o ljuvligt att vara ute en stund
(null)
Så mäktiga o märkliga djur 
man går inte så nära staketet direkt
Då de brölar o inte alls ser vänliga ut
(null)

(null)
 Vi åt lite gott på visent-caféet 
o sedan begav vi oss hemåt igen 
eftersom hundarna inte var välkommen i djurparken o vi hade dem i bilen.
En trevlig stund o nåt jag länge velat göra 
Nu kan jag bocka  av det från min bucket-list
(null)
Dagen igår gick fort o de var en trött liten familj som kom hem igår kväll
Nästan så jag fick släpa vovvarna runt dammen på kvällspromenaden 
(null)
Eftersom de varit med o lekt hela dagen
Inte många minuters vila var det 
för varken farmor eller vovvar 
Full dart hela dagen !
Idag hoppas jag ha tillräckligt m energi för att orka göra lunch, mellis o kanske pussla lite,
fast känner jag Matilda o Benjamin rätt
så nöjer de sig nog inte med så stillsamt liv
Det kan nog farmor o vovvarna bara "fet-glömma" 
Återkommer med lägesrapport i morgon 
Kanske blir jag liggandes resten av veckan, men vet ni
Det är så värt det, att det inte gör något.
Då jag försöker bygga upp självkänslan som sargats svårt 
efter den totala kollapsen efter sommarhettan.
De här två dagarna är ett steg i rätt riktining 
oavsett om det golvar mig
För barnbarnen ger energi också 
även om farmor-kroppen inte fattat det
(null)
Dessutom skall jag klippa mig hos finaste sonhustrun ikväll 
på salongen hon jobbar på
Bara det gör ju att dagen blir en bra dag oavsett ❣️
Kram på den ! //Irene 

Kommentera inlägget här :