Dubbat

Igår satte Stefan på vinterdäcken på våra bilar 
(null)
o imorse såg det ut såhär på vår infart
så dubbarna kommer behövas på vägarna framöver Jag har dessutom plockat fram våra dubbade Icebug-skor utifall 
(null)
jag går inte ett steg utan dem när snö o halka sätter in
Stefan är också tacksam numera 
att han fick ett par i julklapp 
för ett par år sedan
Så nu är vi redo för vargavinter på elvan 
Dubbat både på bilar o under fötterna
Även täckjackor, mössor o vantar finns på plats
Så nu får vintern slå till precis när den vill, jag/vi är redo 
(null)
Apropå dubbat
Jag har två par Icebug skor som jag säljer pga fel storlek
Dessa ovan är stl. 37,5 sprillans nya 
o heter RYUM2-L BUGrip 
(null)
sedan har jag ett par stl. 38 kängor
använd endast ett par gånger
De heter Speed-L BUGrip 
om ni vill kolla nypriset på dem 😊
Hör gärna av er om ni är intresserade jag kommer lägga ut dem på Tradera nästa vecka annars. 
Jag säljer dem till bra o reducerat pris vid snabb affär! 
(null)
Ikväll har jag lovat Stefan en favorit till middag 
Varm skinksallad, så otroligt gott !
Testa gärna ni också 

Recept ca.3-4port.
5-6 kokta potatisar  
Ca 500 g rökt skinka i bit
1 st. Purjo
1/2 gurka
1 st.Isbergssallad
1 tub majonnäs 200g
Gratängost

Skär potatisen i lagom stora tärningar
Likaså skinkan 
Strimla purjon grovt
skiva gurkan
Skär salladen i grova bitar

Blanda ihop allt i en ugnsfast form tillsammans m majonäsen 
Strö osten över 
In i ugnen 225 g till fin färg 
o man ser att det "kokar"
Ät sedan o njut ! 
Enkelt o supergott !
Mitt helgtips till er från mig ! 
Ha det !
o halka inte o bryt nåt 
nu när is o snö är i antågande. 
Helgfrid o glädje // 
Irene 




Kommentera inlägget här :