Åsa undrade .....

det kom en liten försynt undran på min blogg
vart jag tagit vägen, det var en av min följare,
Åsa, som saknade mig
så glad jag blev o upptäckte att det gått över en månad
sedan jag skrev nåt sist,
 
 
 
det tom snöade den dagen sist jag skrev
o nu står allt i full blom nästan
 
 
åtminstone är det alldeles grönt o frodigt ute
sommaren är i antågande i Stjärnsund
 
men vet ni 
jag har under denna månaden lidit av total "Blogg-torka"
inte ett ord har kommit från mina fingrar ner till tagentbordet
det har bara inte gått
jag har inte ens varit in på min Blogg under denna tid
så märkligt egentligen,
därfär blev jag glatt överraskad när "nån" saknade mig
 
så här är jag igen
att komma ihåg vad som hänt under månaden är hart när omöjligt
 
men vi har varit till Falun o ätit Morsdagsmiddag på Black Stone
som yngste sonen o hans sambo bjudit mig på
ett fantastiskt ställe vid Faluån
 
o maten, ja den är magisk,
man steker köttet själv på 400 gradiga stenar
bara doften gör att man nästan baxnar
 
det var inte jag som körde
så flaskan ni ser till höger var också en ny upplevelse för mig
 
 
pilgrimsmusslorna var magiska
 
 
likaså Kalvbiffen
 
 
sen har jag sommarfrisserat vovvarna
o fick en "valp" på köpet
lille  Junior blev så fin, så fin o ser numera ut som en valp igen
jag valde att klippa honom så nu är det slut-trimmat
vilket han uppskattar högt eftersom han är lite "håröm" numera
 
 
väninnan har bjudit mig på glutenfri Toscakaka på Wahlmans mysiga cafe i Hedemora
jodå, jag äter onyttigheter ibland
även om jag försöker undvika socker i möjligaste mån
jag mår liksom bäst då 
men gott var det, trevligt sällskap var det o miljön är supermysig där
 
 
vi tränar på, även om jag haft det lite jobbigt ett tag
har haft sjukt ont i ryggen
men skam den som ger sig 
balansplattan är överlistad o jag kan numera stå stadigt på den
kul att märka skillnaden från då o nu
 
 
koncentrationen är i alla fall på topp
 
 
jag blev kallad på Mammografi till Borlänge ca 6,5 mil bort
åkte dit glad i hågen, hade massor av planer för dagen
då både IKEA o Kupolens köpcenter ligger i närheten
 
döm om min stora förvåning
när jag skall legitimera mig i receptionen på mammografin
NOLL plånbok, körkort eller betalkort med mig
de låg kvar hemma på byrån
så av min shoppingrunda blev det inget
vilket var både snopet, oroande o supertråkigt
jag som var så köpsugen just den dagen
 
 
 
kändes surt att stå på IKEA:s parkering bara för att ta ett kort 
o sen backa ut o fara hem
nåja mycket annat roligt har ju hänt
som får kompensera den fadäsen
 
Sommarloppisen till exempel är igång igen
o den var tydligen saknad, så många "återvändare" jag haft denna helg
jätte kul !
 
 
nu håller den stängt till söndag då jag har annat för mig denna vecka
om det lovar jag dyrt o heligt att återkomma till
nu när fingrarna har vaknat till liv igen
o blogg-lusten återvänt
 
 
tack för att ni troget väntat
 
 
frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :