nya gardiner

kan göra underverk i ett rum
så sagt o gjort
tog tag i det som legat över mig
 
 
umgicks med min symaskin i dagarna två
o vi höll sams hela tiden vilket är ett litet under i sig
 
 
nu är går vi mot sommaren så då går vi från svart till "färgglatt"
för hela gråskalan har jag täckt in i de nya gardinerna tror jag
 
 
blev otroligt nöjd
nu får gärna våren o sommaren komma
 
 
en som däremot gärna ser att minusgraderna håller i sig
ännu några veckor är Stefan
han for iväg på Gryckens is i morse redan kvart över sju
glad o lycklig
 
 
en som däremot blev djupt olycklig var Casper
han varken orkar eller fick följa med på turen 
det tog honom hårt
 
den här bilden får tala för sig själv
ibland har jag en krass kass humor
vilket denna bilden o texten visar
 
 
hur som helst hade vi en fantastisk morgonrunda idag
vovvarna o jag trots att husse försvann
o lille Junior kom i närkontakt med en mink
som absolut inte vill ha besök eller bli störd i morgonbestyren
 
 
oj en så stukad o rädd liten hund
som for iväg hemåt med blixtens hastighet
för man visste ju aldrig om den som fräste o visade tänder
tänkte komma efter
tur då att man har brorsan som stöd
 
 
eftersom väninnan haft flunsan
har jag tränat själv tre gånger 
o insett att entren till gymmet är lite obskyr
det här är dessutom enda sättet att komma in till gymmet
nåja, det har gått bra o jag har inte sett en enda "nakis"
föresten har knappt sett nån karl alls
då vi varit många paranta damer på gymmet på sistone
medelåldern är hög men roligt o tusan så trevligt har vi
 
 
jag har insett att hur jag än mår
att när energin är puts väck
att när benen eller för den delen kroppen inte vill
när ångesten kramar mig hårt
eller när jag tror att jag nog inte orkar eller kan
så får jag inte ge upp
min så tufft kämpande fina granne har fått mig inse det
hur dyrbar varje dag är
o hur tacksam jag skall vara över att ha blivit "gammal"
för alternativet känns ju inte lockande alls
 
 
frid Irene
 

Kommentera inlägget här :