giftig åker

 
en liten blomma från väninnan 
kan ge så mycken glädje o blomsterprakt
Campanulan kan dessutom flytta ut o fortsätta blomma
för när den blommat klart inomhus
klipper man ner den lite o ut med den i rabatten eller balkongen
så blommar den snart snällt o villigt om igen
men just nu njuter jag av den varje gång jag går ut eller in
då den står på byrån i hallen
glad av den blir jag hur som helst varje gång
testade att äta en supergod kycklingsallad
 
 
men var fortfarande arg
efter att bonden besprutat åkern utanför med GIFT idag
ett gift som dödar alla celler inklusive de mänskliga
det kom nämligen en uppdatering på Facebook:

### Ifall någon undrar vad det är som sprutades på åkern idag,på väg in mot Stjärnsund så är det: "Express SG" och "Spitfire

Om det framkallar cancer eller kan diskuteras, men ett gift är det. Det tar död på det mesta, inklusive mänskliga celler. ###

o min eftermiddag var förstörd, 
jag som tänkt vara ute i trädgården på em. det dog liksom där o då
eftersom vår närmaste granne är just den jätte-enorma åkern
 
 
nu har jag fått allergireaktion i form  av domningar o sveda på läpparna
o huvudvärk bara för det
säkert bara hypokondri-känningar men hur som
upprörd som tusan är jag
 
 
gick en promenad nere vid sjön för att rensa tankarna
 
 
hitta energin igen o tagga ner känslorna
det är en lisa för själen att gå längs med stranden
 
 
hundarna kan gå lösa o njuter likafullt de
 
 
när jag kom hem drack jag en kopp kaffe
på framsidan av huset som är skuggsida på eftermiddagen
för vill inte ens sitta på altanen just nu
vet inte riktigt hur jag skall tackla det här o olustkänslan
jag som odlar alla mina grönsaker Ekologiskt
använder Guldvatten som gödning
o så åker bonden förbi med sina gifter som natrurligtvis
även når vår tomt där jag har mina odlingar
för att inte tala om hundarna som dagligen vistas på baksidan av gården
jäkla skit !!
 
 
jag som tänkt berätta om mina framsteg i träningen
min viktnedgång som nu närmar sig -14 kilo
 
men tappade geisten helt
 
 
så nu får ni istället hålla till godo med gnäll o lite natUR-kraft
för mitt på stigen nere vid vattnet
ligger en stor mäktig tall
som vinden vält som ingenting
tänk såna urkrafter det finns i lite luft
tur man inte gick där då
 
 
så får vända min frustration o vrede till nåt positivt 
o tacka för att ingen kom till skada
när detta enorma träd föll, för vi är många som går just där
 
man måste hitta de små Guldkornen i allt
annars gräver man lätt ner sig i skiten
 
så nu släpper jag det här
gjort är gjort,
men kanske kan jag påverka att det inte händer igen
skall i alla fall ta mig en redig funderare på
hur jag skall kunna påverka bonden till ett bättre tänk
när det gäller att bruka marken utan gifter
 
vi måste vara rädd om Moder Jord
o allt som lever på den
 
Frid Irene

Kommentarer :

#1: ina

Nä jag måste bara ta upp det även om du försöker släppa det. Fy fan vad jobbigt att han måste använda detta medel när även ni bor så himla nära. Kan man inte påverka det på något sätt. Man måste ju ofta godkänna grannars byggande, ska man inte behöva godkänna giftspridning då? Morr!

Grattis till en jättebra viktminskning, så starkt av dig. Så härligt det måste kännas. Du har så söta hundar verkligen fina. Kram

Svar: Jag grunnar på, hur jag skall ta upp det m bonden, han åker ju förbi min tomtgräns flera gånger per säsong, så möjligheten har jag, men infallsvinkeln har jag inte riktigt hittat ännu 👿 det löser sig säkert, för prata m honom skall jag 👍🏽 kram
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :