ger upp

två gånger har mitt fina inlägg om mina odlingar försvunnit
så nu får ni hålla till godo med bara bilder
orkar fasiken inte börja om en gång till
så här kommer en bildkavalkad av vad jag tänkt visa o skriva om idag
 
rödbetorna får stå på tillväxt ett tag till
 
morötterna ligger i frysen förvällda o klara för kommande behov
 
den röda löken har nu sett dagens ljus
 
Chili leverar så jag kommer smälta bort i höst
om jag skall äta alla dessa
 
Physalisen verkar förstått att jag vill ha många
eftersom det är en klar favorit i växthuset
 
Minigurkorna levererar tacksamt just nu
tur det då Slanggurkan visade sig vara besk =(
 
 
Paprikan trängs på stammen
o bara väntar på att jag skall skörda dem
 
 
första minitomaten/körsbärstomaten intagen under andakt idag
så sött o gott det smakade
 
 
alla andra sorter hoppas jag skall mogna allt eftersom nu
 
 
tur jag minskat nästan 20 kilo
skulle inte få plats här inne annars i år
 
 
då det är riktigt trångt o växligheten enorm
 
 
älskar mitt växthus
o även min andra odlingar
är så lyckligt lottad som har detta paradis
 
 
ärtorna börjar leverera o jag mumsar tacksamt i mig av dem
 
 
Squash har vi redan hunnit ätit oss trötta på
o säljs nu varje dag på min sommarLoppis
 
 
sist men inte minst
Kungen av odlingsbruket, färskpotatis
idag skördade vi den första omgången
så gott det är med de små nästan vita "knöparna"
 
resterande odlingar får stå på tillväxt ett par veckor
 
 
mm. livet är perfekt just nu
att odla ger energi, glädje o lär dig tålamodets dygd
för det är som en graviditet
det levereras när det är klart
o går inte att påverka nämnvärt alls
 
bara att se tiden an
o vårda ömt under tiden
 
Fridens Liljor // Irene

Kommentera inlägget här :