mår så jädrans gott

 
nu är jag redo att öppna Sommar-Loppisen
det är bara värmen som saknas
det är så kallt ute
att jag packat upp med vantarna på
o med mina varma vinterskor på fötterna
ändå efter en stund har både händer o fötter domnat
men nu är jag redo
imorgon är det Premiär 
har Öppet sista April o första Maj mellan kl.14-17
då har jag beställt sol o värme
sen får vi se hur det verkligen blir, är lite orolig faktiskt
planerar att ha öppet på helgerna nu framöver
men det beror helt o hållet på yttertemperatur o Väder-Gudarna
 
 
i år har jag även "riktiga Loppisgrejer"
i utbudet eftersom jag fått en massa trevliga saker
från vänner som står flyttklara i grannbyn
o inte kan ta med sig allt
eftersom de byter ner sig kvadratmetermässigt
faktiskt riktigt kul att ha lite olika utbud för en gång skull
då det varit väldigt mycket kläder jag sålt
vilket varit både trevligt o gått otroligt bra
så naturligtvis finns det kläder även i år
 
 
jag har tränat själv denna vecka
då väninnan varit på semester i Norrland
 
det gick det också, men var inte alls lika roligt
så nu förstår jag varför det gått så bra hela våren
att peppa varandra o ha trevligt sällskap är AoO 
för att komma iväg o att hålla i träningen
 
i vart fall när det gäller mig o min usla disciplin
 
 
(o)vädret har ju också gjort att det varit bustråkigt 
att göra nåt överhuvudtaget
blev dyngsur bara dessa futtiga meter in till Granngården häromdagen
o mitt humör blev detsamma
 
 
såhär har det sett ut av o till mest varje dag
under mer än två veckors tid nu
har det inte spöregnat har det snöat
 
 
Aprilväder säger alla jag pratat med
jag avskyr det, vad det än heter
vill ha sol värme o gröna gräsmattor nu
 
 
häromdagen pratade vi mediciner
jag fick frågan "tar du många tabletter"
jag mitt fån svarade "Näe äter nästan ingen medicin alls"
o det trodde jag på ända tills sanningen gick upp för mig
svart på vitt visar ju nåt helt annat
detta är vad jag tar till lunchen varje dag
ja jösses vad man kan lura sig själv
jag som mår så bra !!
 
 
nån som inte går att lura däremot är blodtrycksmanchetten
fortfarande ligger jag lite högt
trots att jag motionerar, äter rätt o nyttigt
och har gått ner 12 kilo dags dato
så jag måste kanske besöka VC igen angående detta
men envis som jag är ger jag det en chans till
o kollar igen efter avslutad viktminskning
som är om ynka fyra kilo nu
det känns som att målet är inom räckhåll faktiskt
o jag mår så jädrans gott !!!
 
livet levererar fortfarande
o jag är inte sen att hänga på o njuta av det
 
 
jag pysslar med min numera så fina plantor
jag längtar tills de skall ut i växthus o pallkragar
det liksom kliar i odlingsfingrarna nu
o att se om mina nya spännande fröer
ger det jag hoppas på
 
mina jordgubbsplantor jag satte förra veckan
har frusit tyvärr
så sådana får jag köpa nya o börja om med
 
vitlöken jag satte i höstas
har "nån" varit o ryckt upp
förmodligen var det de gröna späda skotten våra Fältharar ville åt
eller alla mina fina Skator jag har i trädgården
men tyvärr så följde hela lilla löken under med upp också
så dessa får jag nog också se som förlorade
även om jag tryckt ner dem igen
jaja det blir som det blir med det
 
 
att odla egna grönsaker
kräver både tålamod o nyfikenhet
nåt jag har gott om
tror jag om mig själv i vart fall,
men kanske är det samma med det 
som med mitt medicinintag
att självbilden är lite skev
 
 
 
frid irene
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lydia

Härliga bilder!

Svar: Tack =)
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :