igår

igår tog vi oss en redig morgonrunda på hela 6 km
eftersom vi gick efter en gammal nedlagd järnväg
kunde jag ha vovvarna lösa med full uppsikt
det innebär dock inte att gammelhunden Casper
inte testar sina gränser o mattes hjärta
han kunde bara inte låta bli att gå ner till vattnet o kolla lite
 
 
lille Junior är lydig o kommer när jag säger ifrån
 
 
men för Casper slutade nyfikenheten
som det brukar med den äventyraren
 
 
naturligtvis med årets första dopp 
då bryggan farit illa av isens framfart i vinter
 
 
men han fick lösa det själv att ta sig upp på torra land
eftersom jag sagt ifrån o vägrade bada jag också
 
 
han tvekade lite för länge o bryggan sjönk mer  o mer
 
 
 
men till slut blev det för "spännande" o kallt
även för en äventyrare
o han insåg att han skulle lyssnat på matte
så han gav upp o plaskade sig upp på torra land igen
 
o mattes hjärta kunde slå i takt igen
han testar ofta vad jag tål i spänning
den lille älskade krabaten
 
elva år o en bit in på sitt tolfte
men lika nyfiken o tossig som alltid
 
o han vet att han kommer undan med det också
lite med ålderns rätt tycker han säkert 
 
Frid irene

Kommentera inlägget här :