kortslutning

 
idag var en totalförlorad dag
hade stora ambitioner i morse
gick en redig runda med vovvarna
men nåt hände på vägen
måste både tappat o glömt min energi o ork på vägen
för luften gick helt ur mig
 
 
 
jag plockade, för vilken gång i ordningen, fram mitt vackra tyg
som jag tänkt sy nya kuddöverdrag av
mätte, nålade, tog tom fram saxen 
sen slocknade jag
 
 
ja jag slocknade bokstavligen
vaknade till av att jag vilade mitt trötta huvud mot köksbordet
o det bara för att hasa mig till dagbädden
där jag vaknade 4 timmar senare, tio över fyra !!!
 
tror tamejtusingen att varannandags-Irene är tillbaka
såhär hade jag det i flera år tidigare,
att hade jag gjort det minsta ansträngning dagen innan
var morgondagen helt o totalt pajad
 
men det var innan jag började med "bli-pigg-medicinen"
men som nu totalt verkar ha tappat sin verkan
 
så nu känns det som jag är tillbaka i ruta noll
hoppas min käre hus-läkare vet på råd
för nu måste vi ta till det starka artilleriet
om vi skall få fart på "Irene" igen
 
 
 
var ju till Långshyttan igår
o vovvarna fick en härlig promenad på kända marker
lyckan var total o det var massor att "pinka över" sedan sist
 
 
sen en liten snabbis till min skyddsling med lite gott i matdosan
det blev stuvad vitkål o falukorv över häromdagen
klart hon skulle ha det, i min värld skall man vara snäll o omtänksam
lite god hemlagad mat, kan jag säga uppskattades högt
o min själ bubblade till lite av förnöjsamhet o glädje
 
hälsade sedan på min Loppis-väninna
o vi pratade både fort o länge för att hinna ikapp
allt som hänr sedan sist vi sågs
 
att sedan veckohandla gick sådär
fick med mig 75% av det som stod på lappen
o 125 % av det som inte stod där
för då hade tröttheten redan slagit till
jag lomade runt bland hyllorna med Tinnitusen tjutande i öronen
tunnelseendet gjorde det svårt att hitta
o med darrande ben o svettiga händer
kom jag äntligen till kassan o sedan ut till bilen
där klämde jag en Lakrits-stång för att om möjligt 
få lite socker-energi till hemfärden
 
sedan hände inte så mycket mer
än att jag satt stilla i teve-soffan o bara var
vilket är det bästa den här lilla krabaten vet
han tom snarkar lätt när vi myser ihop oss i soffan
det har han nog lärt sig av husse =) 
 
 

Untitled from Irene Ek on Vimeo.

 

Frid Irene

 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :