hittat hem

 
när den värsta bakiströttheten gått ur kroppen
efter min lilla road-trip till Bålsta o Upplands-Bro
for vi iväg mot Borlänge i Kupolen
som idag var knökfull av Höstlovs-ledigt folk
 
det var ju lika för oss, att Stefan var höstlovs-ledig
men vi skulle hämta Stefans nya glasögon
så det var bara att bita ihop o trängas
 
 
fast jag passade även på att shoppa lite
jag hittade ett par riktigt snygga boots
jag som letat så länge efter sådana
o så står de rakt framför mig o bara väntar
 
jag har väldigt svårt att köpa nya skor
då min fötter för det mesta strejkar direkt
när det skall provas nåt nytt
allt annat än Rieker skor ratar de direkt
så lyckan stod högt i tak
när jag äntligen hittade precis det jag letat efter
 
 
efter två timmar på Kupolen kom huvudvärken smygande
dags att avsluta shoppingen o återvända hemåt
men först till Långshyttan o tända ljus på kyrkogården
o handla hem helgmaten på ICA mathyttan
 
 
någonstans här bland hyllorna tog all energi o ork slut
så det var med stor glädje jag såg mannen komma in i butiken 
o med den back-upen betade vi av "köp-listan" i ett nafs
så snart var vi påväg hemåt igen
för nu var huvudvärken så påträngande att det var obehagligt värre
 
 
men precis här går pulsen ner igen
lugnet infinner sig o andningen blir normal o lugn
jag mår genast mycket bättre
att en plats på jorden kan ha sån inverkan på kropp o själ
jag har verkligen hittat hem
 
frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :