inför advent

allt är nu fixat o klart här hemma
nu kan advent komma
jag har pysslat till det o känner mig nöjd
jag har tom inhandlat liten försmak till julbordet
som prinskorvar, Gustavskorv, Skedvi bröd, köttbullar o ansjovis
 
 
ja ansjovisen skall ju bli en "Jansson" naturligtvis
allt detta skall vi äta som "söndagsmiddag" i morgon
det var tänkt att vi skulle vara fler vid matbordet
men den unga familjen hade förhinder
så nu får vi vräka i oss själva, Stefan o jag
 
 
som efterrätt blir det dock inte Ris á la Malta
utan en helt vanligt fräsch fruktsallad
o om jag skall vara riktigt ärlig
är nog det det enda jag riktigt ser fram emot
jag är nämligen ingen älskare av julbord
 
däremot skall jag vara Värdinna även i år nere på Herrgården 
o hälsa alla hungriga julbordsgäster varmt Välkommen
o det med en rykande het mugg Glögg
det ser jag fram emot med stor glädje o förväntan
jag var ju även det förra året o det var riktigt trevligt
jag älskar ju nya möten med människor o att prata =)
 
 
eftersom det är dåligt med julstämningen utomhus
hos oss i sö.Dalarna regnar o stormar det idag
o är 8 grader varmt
så har jag pysslat till det lite extra inomhus
så det känns rätt så trevligt ändå, vädret till trots
 
 
nu har det lovats snö inatt så vi får se
om vi vaknar till en vit 1;a advent imorgon bitti
 
hur som
ha en skön helg, stressa inte
allt blir som det skall i varje fall
 
Frid Irene
 
 

Kommentarer :

#1: OLIVIA | 17,5 årig tjej i medievärlden.

Åh, mysigt!

Svar: Tusen tack Olivia ! .sen vill jag tillägga att du har en mycket läsvärd blogg o va kul att du fått lägenhet..Lycka till med dina studier..du har alla förutsättningar att lyckas med det du bestämt dig för att studera till // Kram Irene
Irene Ek

skriven
#2: Nilla

Så mysigt du gjort det <3

Svar: Tack..det behövs lite mys i dessa "mörka" tider // Kram
Irene Ek

skriven
#3: OLIVIA | 17,5 årig tjej i medievärlden.

Men gud! Tack snälla fina Irene! Det glädjer mig oerhört att höra. Följ gärna på bloglovin! KRAM!

Svar: det skall jag göra ! kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :