HJÄLP !!!

paniken rusar i kroppen
imorgon skall vi på fin "föreställning"
Stefan har varit anställd 25 år på Hofors kommun
o skall därmed uppvaktas
 
har just vaknat både bildligt o bokstavligt
jag inser att det är ju nu jag borde ha varit fin i håret
men med ett halvlångt hår
som är på "utväxt" dessutom
som inte går att styla eller sätta upp snyggt
rusar paniken i kroppen
 
kan ju inte komma med mössa på mig
är det nu det är läge för att bli "förkyld" eller nåt
 
feghet är ju inte min grej så avboka eller stanna hemma
finns inte på världskartan
 
men just nu känns det inte alls bra i själen
att spara ut håret o vara i ett mellanläge
är absolut i sämsta läget att gå på fint kalas
 
inte har jag nåt löshår/extensions att ta till heller
det hade ju varit smart av mig att inskaffa
just till detta tillfälle
 
planering verkar inte vara min grej längre
jag som alltid fixat o trixat om jag vetat att
det varit nåt trevligt på gång
 
har inte ens varit iväg o fixat min naglar
utan går här med nötta husmorsnaglar
 
förstår ni att nu har Irene lätt ångest
för på nåt sätt är håret kronan på verket
är man fin i håret, spelar allt annat inte så stor roll
 
nu får jag nog gå o andas i en papperspåse
tills jag lugnat ner mig igen
 
 
 
frid Irene
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Stackars dig, jobbigt när man känner så inför något som egentligen kan bli trevligt.Förstår att det inte hjälper dig just nu Men jag tycker ditt hår ser väldigt snyggt ut på din selfie.Kan du inte ringa din frissa o höra om inte hon bara kan tvätta o föna det åt dig.Hon fixar säkert det.Jag känner att risken ibland blir stor att man avstår saker o väljer något eremit liv.Men Du verkar inte vara så annars.Håller tummarna att du klurar ut någon lösning på problemet.Ingen utom du själv kommer ju att tänka på ditt hår. Kramar Lena

Svar: Kan säga såhär efteråt .. Att jag fluffade till mig lite i håret o gick på fest o hade supertrevligt // Irene
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :