lade mig för att vila lite

efter morgonpromenaden med vovvarna
nåt jag vanligtvis aldrig gör
eftersom jag vet att sover jag på dagen
brukar nattsömnen utebli
 
klockan var 10 när jag drog filten över mig på soffan
vaknar mosig o frusen halv 1
känner mig febrig o matt
o mycket riktigt tempen visar 37,9
vilket i och för sig är "ingenting"
men för en sån som mig..golvar det mig totalt !!
 
jag som skall på klädvisning ikväll med "damlaget"
nu är det i farozonen,
vi får se om Pamolen gör underverk
 
men det mest oroande av allt
är att jag har inte alls med i planerna att bli sjuk just nu
för "Orup på Berns" väntar på fredag (min present av dotten)
o lite kalas för barnbarnet Emmy (som blir nio idag) på lördagen
nu går åker jag på det oavsett
men det hade ju varit kul om jag fått vara någolund pigg då
 
nog om det
det blir som det blir
nu skall jag dricka lite te med honung
krypa upp i soffan igen..kura ihop mig
tycka lite synd om o samla kraft
 
dagens selfie har uteblivit ett tag
men nu tar vi nya tag med dem igen
så varsegod
 
ett litet bakslag så här en onsdag
är inget att deppa ihop av
bara bita ihop o gå vidare
 
 
 
fridens Irene
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lenal

Hoppas du kryat på dig under dagen så du kom iväg på modevisningen. Håller tummarna för att det går över till helgen så du kan få må bra när du ska iväg.
Kramar från ett regn o ruskigt Småland

Svar: Sovit o sovit .. Så idag (torsdag) känns det lite bättre, ingen klädvisning igår kväll det tillät inte kroppen, så ledsen o arg över det, men idag skall jag bara ta hand om mig själv, bubbelbada, måla naglar, hårinpackning, lite ansiktsvård, med andra ord göra allt jag kan för att låtsas/se ut att vara pigg o alert i morgonkväll. Oavsett vad kroppsskrället säger !! Kram från ett gråkallt o ruggigt Stjärnsund .. [email protected]
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :