Murphys lag

stod ut i tre dagar i mitt fryskalla garage
där jag smygstartat min Sommar-Loppis
tur det kom glada varma trevliga kunder
 
 
men idag Söndag tog jag ut en vilodag
o hade stängt hela dagen
det var lika kallt även idag o det har tom snöat av o till
men det var nog inte det tråkigaste med dagen
utan Murphys lag som slog till med all kraft
ni vet lagen om alltings jävlighet
 
för igår när jag stängt min Loppis
hade jag äntligen lite energi kvar i kroppen
den utnyttjade jag till att äntligen putsa alla fönster utvändigt
inomhus var jag ju klar sedan läääänge
 
o naturligtvis vaknar jag till detta inferno
bonden som harvar i full galopp
både länge o väl, riktigt många varv, närma tomten
o virvlade upp allt damm o lösa partiklar som han kunde
 
 
jaja..det bakslaget visste vart det tog
för huvudvärken kröp på mig trots medicinering
inte vet jag om det var bondens fel
eller det konstiga vädret ute
men migränen var ett faktum
 
vilade en liten stund
bestämde mig för att ändå gå på hundträffen
Casper o jag gick glada i hågen
för idag skulle vi "sköta" oss
men hem kom jag som en slagen hjälte
den lille krabaten kan få matte ur spel
fast han var glad o nöjd
som satt de flesta hundarna på träffen "på plats"
genom att vrålskälla ut dem var o en
 
 

enda gången han va tyst var när han svalde
godisbitarna jag hade med som mutor
 
älskade hund just då var han billig
vi är sams igen men visst svider det i stoltheten
jag vill ju visa att vi är bra fostrade
kan sköta oss o passar in i miljön i Stjärnsund
 
eller egentligen så är det bara mitt ego
som fått sig en törn
man vill ju utmärka sig med sånt som är bra
o inte med sånt som folk talar om med en fnysning
eller med ett roat leende på läpparna
 
fast idag bjöd vi på det
inget att göra åt
o att gråta över "spilld mjölk" ligger inte för mig
 
 
så för att må lite bättre
bjöd jag till o gjorde Croque Monsieur till kvälls-ätat
vilket låter mycket godare än varma mackor med ost o skinka på
jag njöt i fulla drag o glömde förtreten idag
för imorgon är en annan dag
o den ser jag fram emot
 
jag skall nämligen hjälpa min väninna med nåt
riktigt roligt denna vecka

tids nog kommer det nog uppdatering om detta här
så håll ut
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :