knock out

 
efter en instensiv o rolig Loppis-helg
kom "knock outen" som ett brev på posten
så idag tog det mig 5 timmar
att ens komma till skott o gå in o duscha
 
detta trots att jag har världens finaste badrum med golvvärme
den bekvämaste o mest lättstädade duschen
 
 
så småningom tog jag mig dit
o nu sitter jag som ett vrak igen
men i morgon, imorgon är det full fart framåt
precis som vanligt för Varannan-dags Irene
 
 
dock sitter jag så gärna i TV-soffan o häckar
eftersom det här är min nya utsikt numera
Älskar´t
 
 
jag har vattnat blommorna åt väninnan Eva P.
eftersom hon varit på semester en vecka
både hon o jag är lite svaga för fina ljus
stöper vi dem inte själv
så köper vi gärna sådana
o just idag fick jag det här vackra konstnärligt handstöpta ljuset
som Tack för hjälpen
synd nog är det nästan för fint att tända
men visst kommer jag att elda upp det
o det med glädje o till Stefans stora fasa
då han tycker att jag jämt "glömmer bort" dem
för han litar inte riktigt på min MS-trötta hjärna
 
hittills har jag i alla fall inte eldat upp nåt väsentligt
nån enstaka träljusstake har väl gått hädan
en Kosta-Boda (stor dyr) adventsstake sprack förra året
nåt värmeljus har väl fått fnatt o börjat tokbrinna
men snabb som en reptil
har jag varit framme o räddat situationen
 
nåja..men räddat har jag i alla fall
o samtidigt gjort Stefan ännu mer orolig
men han kan va lugn
numera är allt jag eldar dubbelgarderat
glas eller annat obrännbart material i ljusstaken
ljussläckare på de vanliga långa ljusen
o så bra kvalitet som möjligt på värmeljus
allt för att undvika nån "katastrof"
 
så i min värld
är det fritt fram att elda
men i Stefans värld skulle han helst av allt
gömma både tändare o tändstickor för mig
 

 
frid värme o kärlek // Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :