Kättsbo

värmen tar ut sin rätt
jag blev "slånkig" igår eftermiddag
o sov bort 3 timmar vilket var skönt
eftersom illamåendet släppte sedan
 
 
idag var det Caspers tur på morgonen
han åt gräs, fick upp det
åt gräs fick upp det o till slut ramlade han ihop i en hög
o bara låg o darrade med världens magknip
knorrandet från magen hördes över hela Klacken tror jag
 
vad han inte visste då
var att vi strax skulle åka till Kättsbo
o bada i Dormens 25 gradiga vatten
o väl där blev det fart på den gamla hunden
ja, han blev som ny igen
 
 
han är en riktigt gobit o en filur
den lille rackaren o är högt älskad av oss
 
 
 
efteråt var vi bjuden på Gofika hos Inga-Lisa
där var vi "tvungna" att fika upp allt på fatet
vi hade en mycket trevlig stund o förmiddag
hundarna o jag tack vare trevligt sällskap
av dessa tre vackra damer
tre generationer "Pettersson"
 
 
 
idag har jag dessutom skördat de första tomaterna
från växthuset, är så stolt så det nästan gör ont
nu hoppas jag det fortsätter så här hela hösten
 
 
dagens selfie får bli en "hel-fie" på hela mig o hundarna
ny-badat, ny-fikad o med oknutna skor
 
 
 
 frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :