kommer på mig att läsa om

skönhetstips, frisyrer, viktnedgång,
ögonoperation o andra ingrepp
 
är det ett friskhetstecken
eller en saknad av svunna tider
 
är det hjärnans sätt att kicka igång
processen där jag tar tag i förfallet o modfälldheten
 
eller är det bara en längtan tillbaka
till bekymmerslösheten i att ha perfekt syn,
ett blont hårsvall, normal vikt
o kunna alla vännernas telefonummer i huvudet
 
en längtan tillbaka till tider då man dansade
natten lång i högklackat o snäv kjol
istället för som nu hasa omkring
i fotriktiga ECCO skor o ADIDAS byxor
 
en längtan tillbaka till ljusa sommarnätter
då man älskade natten lång
o ändå kom till jobbet pigg o fräsch som en mogen persika
ja, vad skall jag skriva här nu då
att jag gör nu...det får ni fundera ut själva
nåt jobb går jag i alla fall inte till på morgonen
 
är det ett sundhetstecken att följa med i det senaste
eller är det kanske det som gör mig så trött o nedstämd
att ständigt vara "uppdaterad" för att inte missa nån
av de sensate trenderna eller händelserna
 
vägskälet jag står vid
är ju delvis sprunget ur denna fundering
 
jag vill ju så mycket
men orkar så lite
 
egentligen är jag oerhört tillfreds med mig själv
nöjd med det jag åstadkommit
oerhört stolt över min familj
 
men ändå finns en längtan till tiden
då jag kom ihåg ord/namn utan problem
inköpslistan utantill i huvudet
såg ögonfransarna när jag skulle måla dem
kunde ha storlek 38

inte ansåg att dagen höjdpunkt
är när postbilen kommer
 
orkade gå till affären o hem
utan att vila två timmar sedan
 
eftersom jag inte kan bestämma mig för
om jag borde börja prenumrera på PRO-tidningen
 
 
istället för att läsa AMELIA
 
 
känner jag mig lite som  Gösta Ekman o Tage Danielsson
i sketchen Aftonbladet eller EXpressen
 
 
 

nähäpp...nu är det dags att sluta fundera
ta en kopp kaffe
o göra dagen oavsett val eller funderingar
det finns ju viktigare saker i livet,
som att LEVA det till exempel
 
Frid Irene

Kommentera inlägget här :