onsdagen bjöd på

överraskningar, bjudlunch, kräftskiva o möbelbygge
 
morgonen tillbringades i trädgården på Stationsall'en 2
 
sen åkte jag till grannbyn för att uträtta lite "måsten
blev bjuden på lunch av Loppis-väninnan
senare när jag återvände hemåt 
möttes jag av den mest fantastiska himmel jag sett
 
 
lånat bilden av den eminente fotografen o vännen Hans Krogh
eftersom det fotot bäst visar hur fantastisk himlen var !! // Tack 
 
 
väl hemma möttes av en julklapp hängande på ytterdörren
jag öppnade den o överväldigades av dess innehåll
en väninna från Hofors hade varit hit medan jag var borta
o lämnat detta fantastiska ljus enbart gjort till mig ♥
det har jag bestämt att inte elda upp förrän jag bidat min tid
i jordelivet o skall återvända till jorden..
då får det eldas upp
för då kan jag ändå inte njuta av det längre
(Tusen Tack Inger Sjöblom o stor Kram till dig )
 
 
snabbt ut med hundar som väntat på matte
o besviket fattade när vi kom hem igen
att "nu tänker hon lämna oss igen" !!
 
för nu vankades det kräftor på Stationsalle'n 2
där mor Inga-Lisa P o dotter Eva-Lisa P. redan väntade i köket
 
 
va trevligt vi hade, länge sedan jag skrattat så gott
kände att när vi glufsat färdigt var det hög tid
att ta tag i den där dagbädden vi släpade hem häromdagen
från Jysk i Avesta
 
nu skulle det "byggas"
 
 
sagt o gjort o lika roligt hade vi då,
allihop,
som synes
 
det blev precis sådär drömfint som jag tänkt att det skulle bli
 
 
idag torsdag har det hänt lika lite
som det hände mycket igår
men en lååång skogspromenad blev det
 
 
o en lika fantastisk solnedgång även idag
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Karin Jansson

Hej Irene

vill komma i kontakt med dig för att höra om du vill vara med på en intervju. Maila mig så får du veta mer: [email protected]

Svar: 😳 ok .. Har svarat dig // Irene
Irene Ek

skriven
#2: Anonym

Hej Irene

vill komma i kontakt med dig för att höra om du vill vara med på en intervju. Maila mig så får du veta mer: [email protected]

Svar: Har svarat dig via min mail 😃
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :