dagens status

 
infektion i örsnibben
svettas som en karl
osminkad o rufsig i håret
o osnyggt flagande nagellack
nu har förfallet gått överstyr...
 
karln min har flytt fältet
åkte o köpte sig en cykel med ram
kanske tänker han skjutsa en fagrare dam
 
tjejen/kvinnan han en gång träffade 
kan man inte ens med livlig fantasi föreställa sig
är den lilla knubbiga truliga "grå" tanten som han 
trots allt fortfarande bor kvar hos =)
 
men som sagt han for iväg som en sommarvind
tog chansen till lite egentid
han till o med erbjöd sig att handla hem mat
så egentligen borde jag bli orolig 
 
eftersom det är nåt av det tråkigaste han vet
 
så nu sitter jag här ensam på altanen
inte ens hundarna vill hålla mig sällskap
för värmen har tagit musten ur dem totalt
o skuggiga platser är hårdvaluta
 
idag är det dessutom kortslutning i hjärnan
det kognitiva har gått vilse
orden som annars är min styrka o mitt vapen
hör till det förflutna o är som bortblåsta
inget vill komma ut ur varken mun eller i skrift
o i huve´t ekar det tomt
 
värmen har blivit min fiende o ovän
ingenstans finns det frist från den just nu
jag är yrslig, eländig o även lätt stingslig en mannen min
 
men Herre-Gud kan man bli annat 
när det kokar i hjärnan o balansnerven åker karusell
svetten rinner längs ryggraden o sömnen dessutom är obefintlig
o mitt i allt detta tapetserar o målar vi i vårt vackra hus
 
det senaste projektet var hallen
som nu är fräsch o välkomnande
 
så det finns massor av glädje mitt i allt elände
så trots kortslutning i hjärnan
svämmar hjärtat över av glädje o kärlek
o med det kommer man långt
 
säger som Arja Saijonmaa sjunger
 
Jag vill tacka livet !!
 
// Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :