glädjebrus

det finns bra dagar
och så finns det dagar som i dag, LJUVLIGA
morgonpromenaden med vovvarna
var en enda lång raksträcka
hundarna nöjda och glada
och jag med massor av energi i kroppen
 
glädjen har fortsatt även inomhus
med bara massor av lek och bus
 
på nåt sätt smittar min glädje och energi av sig
och vovvarna blir som glada valpar igen
trots sina 6 och snart 8 år
 
det är töväder ute och om jag blundar
och luktar riktigt försiktigt
kan jag ana vår i luften
 
ni vet den där lite syrliga doften
som kommer precis när vinter släpper sitt grepp
alldeles innan våren spricker ut på riktigt
 
jag dagdrömmer lite där jag går
fantiserar om sommaren som snart är här
vad jag skall göra, hur jag skall göra med den
oplanerade tomten vid huset i Stjärnsund
 
drömmer om hur underbar sommaren skall bli
i ett alldeles nytt hus
i en alldeles underbart vacker liten by
 
känner hur glädje och energi mixas samman till en 
varm och god dressing
som jag sakta smakar av där jag går
 
då kommer det där över mig
TACKSAMHETEN över livet
älskade barnen, mina vänner och kärleken till Stefan
 
inombords jublar mitt hjärta och tickar glatt
precis som det skall vara när livet smakar som bäst
 
tack för idag // Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Jaja

Oh, nu blev jag också GLAD ♥ kramar till dig fina Irene. ♥

Svar: men det är så lätt att vara glad när livet ler emot en ;) kram tillbaka till dig Jaja
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :