hår bryderi

håller på att ta fram min äkta hårfärg
för första gången på mycket mycket länge..
 
jag är ju blondin från allra första början
men med åren verkar blonderingen tagit slut
o jag har mörknat betänkligt..
 
därför har jag under årens lopp slingat håret
för att se lite fräschare o finare ut...
nåt jag i alla fall inbillat mig att så var fallet 
 
det märkliga är att plötsigt växer håret så förfärligt sakta
normalt får man ju frisera till det ungefär var 6-8 vecka
men nu..nu händer det ingenting..håret växer knappt alls
 
eller ser ju på bilden här ovan att det gör det visst det
men i min spegel händer det absolut ingenting
 
nu kan det ju bero på
att tätt som oftast när jag skall duscha
åker klipp-saxen fram
o jag är där o nafsar bort lite bleka slitna slingor
klart att inte håret blir nåt längre då..
 
nu funderar jag på om jag skall klippa av mig det helt o hållet
o börja om från början
för att liksom skynda på processen
 
men det finns ett aber i det
jag passar inte speciellt bra i kort hår
trivs inte heller speciellt bra i det
o vet inte ens om jag passar i mitt numer råttfärgade hår heller
 
visserligen är jag naturligt snygg
men det är lögn när man säger att "allt klär en skönhet"
för jag är då inte alls klädsam i pojk-klippning
 
men ni kan va lugna,
jag sa att jag funderar, inte att jag skall
 
nu står jag här ambivalent o betänksam
fegar ur varje gång jag sträcker mig efter iPhonen
för att ringa o få klipp-tid, inte alls likt mig
jag som är en impuls-människa
 
tänk så många gånger jag tröstat barnen
när de varit nyklippta
med alldeles för kort lugg eller helt fel frisyr,
med att "vilken tur att det snart växt ut igen"
 
nu står jag här o har ingen som kan råda eller trösta
när eller om jag klipper av mig håret
 
men håret växer ju ut så småningom
även på en dam som mig, hur jag än gör
 
så varför tveka egentligen...
 
 
tack för idag // Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :