Underbara liv

har rest mig igen efter total kraschen igår eftermiddag
möjligen var det en urladdning efter en vecka som gått i 100-knyck
 
fortfarande darrig på benen men vid gott mod
o eftersom det var en härlig men dock blåsig dag
vistades jag utomhus hela förmiddagen
 
underbara liv
vackra omgivningar, vackert hus o goa människor
 
här swischar en av anledningarna till varför jag bor där jag bor nu, förbi
min bästa o närmaste granne/vän
jag har försökt att fota henne o vovvarna i flera dagar
men antingen är det jag som är för sakta
eller så är det dags att byta upp sig, kameramässigt :)
 
 
idag har vi börjat fixa i garaget
där det kommer att öppnas ett Garage-Loppis
över sommaren, vi har ju MASSOR över eftersom
vi än en gång bytt ner oss kvadratmetermässigt
 
jag som med största säkerhet har "nasarblod" i mig
o verkligen älskar att sälja o pruta o dribbla
ser verkligen fram emot detta o ser det också som en chans
att lära känna några av ortsborna som jag hoppas skall hitta hit
 
jag kommer att sakna några av mina fina Shabby Chick saker
som tyvärr inte platsar i vårt nya hus
men som jag hoppas skall glädja någon annan hädanefter
 
sakta men säkert växer huset fram
vi har ju inte alls gjort om det 
utan tänker bo in oss så vi verkligen hittar fram till OSS i det
underligt hur nåt jag aldrig skulle välja färgmässigt
ändå fungerar o ger mig glädje
jag älskar verkligen huset o dess omgivningar
 
 
igår hade vi besök av en av våra söner o ett barn-barn
lille Simon o Staffan gjorde oss den äran
hundarna älskade det
alla hade en god stund, jag med, fram till klockan 4
då jag slocknade helt o fick kasta in handdduken
men det är historia nu
o i morgon börjar en ny härlig vecka
 
Underbara liv !!
 
Tack för idag // Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :