fasansfulla Valborg

promenaderna runt Klacken görs i sällskap ibland
det är jättetrevligt tycker vi
 
vi "tjejer" hinner lagom dryfta "senaste nytt"
och hundarna har fullt sjå att "läsa tidningen"
o kissar över alla nya fläckar som tillkommit sedan sist
 
vi tränar också på att "stanna på tomten"
då vi ännu inte hunnit hägna in den
 
det går sådär,
Casper har ju en fäbless för att "heja" på bilarna som åker förbi
farligt som tusan o jag fattar inte varför han gör så
 
annars flyter dagarna på eller kanske mest ihop
jag packar upp, packar om o packar upp igen
 
jag försöker hålla huset i trim däremellan också
vilket inte alltid är så lätt att hinna med
men det går o jag njuter mest hela tiden
tom att stryka är roligt numera
Grycken sköljde för tre dagar sedan
o det är ljuvligt att se vattnet igen
vi har varit ner o hälsat det Välkommen hundarna o jag
o nu väntar vi på sommarvärmen
o det där härliga första doppet
eller varför inte en premiärtur med Elise
 
 
nu skall vi bara "överleva" Valborg
eftersom Junior är paniskt rädd för smällare o raketer 
är denna kväll hemsk i lilla huset på Klacken
men vi har garderat oss med ett feromon-halsband (lugnande)
o med en "hund-Valium" till kvällen
så vi håller tummarna att det går bra
för det är så jobbigt att se honom så skräckkslagen
darrande, dregglande o hyperventillerande
 
men imorgon är det över igen
o alla ni som är engagerade o "tyckare"
kan se fram emot er alldeles egna dag att demonstrera på
1 maj är ju speciellt för Er
så hoppas den bjuder på ett fantastiskt väder
massor av folk på gator o torg
 
själv skall jag bara njuta av en ledig dag "mitt i veckan"
 
tack för idag // Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :