oroligt i grannskapet

 
dimman ligger tät varje morgon
och Gruvbanan som jag vanligtvis älskar att gå på
lockar inte mig för tillfället
 
har ju precis blivit av med min "hjärn-dimma"
då vill jag inte gå in i den igen
 
det är fuktigt o det doftar sur multnande jord ute
vilket den här lille rackaren tok-gillar
andra gången den här veckan
han vill duscha när han kommer hem
 
hittade han inte lite skit idag igen att gotta in sig i  
Tvi vale !!

 
men nu doftar han "rosen-blomma" o är skinande vit igen
 
inte bara hundar som saneras
jag har bestämt mig för att rensa bort mina stackars 
sommarblommor nu i helgen
de har regnat sönder totalt och bjuder inte längre
glädje o ögonfröjd
fast å andra sidan är det kanske inte så lätt
att vara vacker om man behandlas så här
 
vi hade påhäslning av nån som ville "låna" bensin kl. 4.10 på morgonen
och som inte gillade att vi sa ifrån..
så urbota barnsligt...!!!
 
däremot har jag pyntat lite på min fina stege
köpt några Boll-kryssantemum som jag njuter av
varje gång vi närmar oss hemmet

 
eftersom det är så oroligt i grannskapet
sitter nu den här notisen på förrådet vårt

 
o idag skall "vaktar-lampor" monteras runt huset
ni vet sådana där som tänds 
när nån rör sig i närheten
 
den här situationen är inte alls rolig
men ett måste just nu
tyvärr !!!
 
våra "natt-arbetande" grannar
är inget vi i grannskapet välkomnat..
men nu är situationen sådan
o det är bara att gilla läget tills vidare
 
 
 
ljus o värme // Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :