om att sumpa sin chans


för mig att gå ner på ICA butiken utan nota
är som att släppa in ett barn i godisbutiken
o säga handla så mycket orkar bära med dig

hade 5 "måste absolut köpa hem"
saker uppskrivna på notan
och åker naturligtvis ifrån den....

latmasken säger  "strunt i det gå in o handla ändå du"

kommer hem med fyra papperkassar fyllda med
"oj vad gott det ser ut" "extrapris idag" "köp tre betala för två"
ja ni vet allt som är till för att lura oss konsumenter
att köpa på oss mer än vi skall ha o behöver

Tomas..chefen på ICA butiken kluckade nöjt
när jag kom till hans kassa

eftersom kundvagnen var överfull
och när summan slog över på 4 siffrigt
började han nästan nynna där han satt

sämre var det bakom mig
där det stod en otålig öltörstig by-bo med sin sex-pack
och sina på öret hoptiggda småpengar i handen

han muttrade surt o till slut
ställde han sin öl mitt bland mina varor
gav mig de varma svettiga slantarna o sa..
"här har du pengarna för ölen kärring-jävel
jag har annat att göra
än att stå o vänta bakom dig hela dagen"

jag log rart tillbaka mot honom
och sa sakta..

du..***** om du frågat hövligt och snällt
hade jag bjudit dig på de där
så hade du haft pengar kvar till sex nya i morgon
men den chansen sumpade du nu...

jag packade lugnt mina varor
började gå mot utgången
vem möter jag där om inte den "öl-törstige" mannen
han tar mina varor nästan springer med dem till bilen
står trampande kvar när jag stänger bagage-luckan

säger mumlande.. "jag tycker du är en fin kärring"
drar andan o fortsätter
"menade du det där med ölen ??"

haha..det var skönt att höra..

behöver jag säga att han nog sitter på parkbänken o grunnar på
om jag verkligen menade det jag sa i butiken

det där om en sex-pack.. Gratis !! ..

jojo.. så kan det gå

ha det gott
ljus o värme // Irene















Kommentarer :

#1: Pennelina

Tack för den, jag behövde ett gott skratt :-D



Kunde varit jag, istället för du ;-)



Kramar från mig <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :