ångerfull..då sover jag dåligt

ibland gör vi val vi ångrar
men då gäller det att bita ihop
o "ta det som en man"
helst bara skaka av sig det..
lämna det kvar utanför dörren
o gå vidare

jag jobbar stenhårt på att inte titta bakåt
gräma mig över saker
fundera så mycket på varför jag gjorde si eller så
försöker leva i nuet o glädja mig åt stunden

men det är svårt o näst intill omöjligt
men som sagt jag jobbar på det

ibland gör vi inga val
som det där med det orange kuvertet
det öppnar jag
tittar oförstående på de negativa siffrorna
sen arkiverar jag papperet

nåt eget val av fonder har då rakt inte jag gjort
låter det va som det är o skyller på dem som
placerat mina pensions pengar..
för det är så skönt att ha en syndabock

som det ser ut idag så finns det nog ändå inget kvar
när det att dags att börja ta ut sina surt förvärvade slantar

ett val man ångrar kan göra ont
eller gör nästan alltid ont
men att inte välja alls..
ja jag vet inte vilket som är bäst
att vara passiv eller i alla fall ha försökt

för det är klart
man kommer ångra många val i livet
när man står med facit i hand
kan blicka tillbaka o se felen man begått

det finns några sådana "sårskador" i min själ

dem försöker jag läka
genom att inte tänka på dem

ändå poppar de upp
pockar på uppmärksamhet
tjatar o gnager

jag ignorerar dem så gott det går
men de skaver på o rätt som det är
siter man kletig i självömkan o ånger

utan att man fattat hur
man kunde låta det hända..nu igen

igen o igen o igen
dyker den upp..ångern

den fyller ju egentligen ingen funktion alls
annat än att den ger sömnlösa nätter
skav i hjärtat..ont i magen o ruelse

näe..
bestämmer mig här o nu
att nu får det vara nog med självömkan o ånger

från o med i morgon
tittar jag bara framåt igen..

framåt med nyfikenhet o glädje

skiter i om jag gör fel val

väljer rätt nästa gång om jag får chansen igen



ha det gott

ångra ingenting

gör om .. gör rätt istället

ljus o värme Irene






Kommentera inlägget här :