vi har fått en ny familjemedlem

en liten Frida föddes strax före elva igår kväll
det är barnbarn nummer fyra



eftersom vi har semester o det är så otroligt varmt ute
så händer det inte så mycket om dagarna
i alla fall inget som är värt att skriva om..

jag har tyvärr inte vunnit nåt på Lotto ännu
så barndomshemmet i Wij går nog mig ur händerna

om inte jag har nån rik arvstant nånstans i världen
som går råkar gå hädan och har testamenterat hela sin
enorma förmögenhet till lilla moi..

men eftersom jag är fatalist..så var det väl inte menat
att det var jag som skulle köpa stället..

jaja..

dagarna som går tillbringas i slappt tempo
för det är alldeles för varmt för några större utsvävningar

jag sitter under parasollet och ändå svettas floder..
jag läser

Vit magi för svarta stunder..


häx-kraft när den är som bäst..hihi

och husse vilar ofta i den här
men han vill ju inte gärna vara med på bild
så han försvann som en fjärt när jag kom med kameran


om kvällarna chillar grabbarna i soffan framför TV:en



ikväll var det "Bingo" både " Ernst" och Joel Kinnaman samma dag

så nu sitter vi bänkade framför TV:en
fast att det är 21 grader varmt ute.. trots att klockan är 22.30

när vi kunnat suttit på altanen sippandes ett glas Rosé
och Chit chattat med varandra

i den här dysfunktionella familjen gör vi tvärtom
mot alla grannar och andra vi känner

vi går in o cocoonar i soffan
trots den ljuva varma sensuella sommarnatten utanför...





Kommentarer :

#1: Pennelina

Nej, man får gratulera!



Kramar från mig <3<3<3

skriven
#2: Anonym

Åh, vad kul med en ny liten tjej! Grattis!

skriven

Kommentera inlägget här :