"mör skinka" ger 18 mil på bönpallen...

eftersom vädret var varmt o fint på fm åkte vi ut och rastade
"skuggan" en sväng även idag




vi åkte småvägar mot Falun-
i Korsnäs svängde vi av mot Sundborn o hälsade på hos "Karl Larsson"-
Enviken besöktes mycket snabbt ett deprimerande ställe tyckte jag-
Linghed däremot var trevligt och i Svärdsjö som är en favorit
intog vi lunch på rest Plankan-
vi tog av mot Lumsheden (där vi tittade på ett sommarhus vi hittade efter vägen)
-sen bar det av mot Storvik-Torsåker (mina bardomstrakter)
och vackra Stjärnsund där det obligatoriska fikat intogs på Kiosken

vi satt ute o fikade idag
mjukglass o kaffe..årets första mjukis faktiskt



och vet ni..
dagens ögonblick för mig var när vi skulle bege oss hemåt
då svänger gubben min plötsligt av mot Klacklandet där det vackra
lilla huset jag hittade på nätet igår ligger
vi åkte förbi det och tog oss en smygtitt..
för visningen börjar inte förrän på måndag..
det gjorde min dag
glömd var mörheten i stjärten och stelheten i kroppen
efter drygt 18 mil på bönpallen

i magtrakten pirrade det av glädje
och jag åkte sedan hemåt med ett fånigt leende på läpparna

inte är jag mindre kär heller ..
för det låg helt underbart
var lika fint som på bilderna
med härlig utsikt över Grycken



drömma får man..
och det är alldeles gratis..





Kommentarer :

#1: Pennelina

Ja, tack och lov att det finns sånt som är gratis :-D



Kramar <3<3<3

skriven
#2: maud

det är bara att slå till...

skriven
#3: ywonne

så skönt dag!!

skriven
#4: Lilitha

Men vad härligt det verkar. Å vad coolt att du/ni har en "hoj". Min man är en gammal "hojåkare" å han har sina drömmar...det vet jag, medans jag håller mig till 4 hjul...haha. Kram sötaste Irene, och ha en underbar lördag. Lilitha

skriven

Kommentera inlägget här :