dagarna går så fort

nu är fem härliga semesterveckor till ända
och på måndag återgår vi till vardagslunken igen

där gubben sticker till jobbet halv sju o återkommer hem vid fem tiden
och hundarna o jag har dagarna alldeles för oss själva

inte för att jag ogillar när gubben är hemma
men för mig som är van vid mitt långsamma tempo
skall det bli skönt att återfå mitt liv igen

som det varit nu har jag levt som varannandags-människa
full fart ena dagen..helt utslagen den andra

roligt har vi haft nästan hela tiden
men påfrestande för min protesterande kropp

men vill ju så gärna göra allt som andra kan o orkar
så därför har jag "låtsats" vara frisk..
vilket resulterat i "varannadags-liv" för mig

ikväll skall vi gå ut o äta o ta en öl
nåt vi aldrig gör annars..
men som nu börjar det bli en vana
för det är andra gången den här sommaren =)

i morgon är det em-fika i Trollbo hos glada fam.Krogh
som avslutning på en helt fantastisk semester

fint väder..roliga MC-turer..renovering hos Viktor
träffat barn o barn-barn..o haft sovmorgon hela tiden..
gått upp nästan lika många kilo som semesterveckor..

kanske har jag glömt nåt..hur som helst
fem välbehövliga veckor går mot sitt slut
och gubben har hittat sig själv igen
vilket var hela meningen med vilotiden..

nu väntar egentid..träffa väninnor igen..
återuppta säljsidan åt Loppisen..
låta kroppen få sin lugn o ro..

och nu börjar planerna för hösten...













Kommentarer :

#1: ywonne

varannandagsliv känner jag igen. Idag har jag den andra dagen. Allt känns så jädra tungt och det är så mkt jag vill ha färdigt den här sommaren..men men jag står iaf "på benen"...kram

skriven
#2: Pennelina

Ja, tänk... tända ljus och mys i soffakroken :-D



Kramar <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :