på måndagar brukar jag starta lugnt

idag var ett undantag..

upp med "tuppen".(5.45)
som var snäll och tog en snabb promenad med vovvarna
innan han for iväg på vidare äventyr (jobbet alltså)

gjorde allt för att komma i fas med kroppen
eftersom jag skulle följa yngste sonen till VC
för ett läkarutlåtande ang. hans reumatiska sjukdom

inte bara Förs.kassan som kärvar
det kan försäkringsbolagen också göra
därav läkarbesöket och en remiss till reumatologen
för ett korrekt och up to date underlag..

hem och snabbt ut med hundar
som nu var ordentligt "nr 2 nödiga"

min skyddsling hade jag glömt för en stund
och hon ringde röksugen från ICA butiken
fundersam varför jag inte satt in cig.pengar åt henne
språngmarsch hemåt alltså..
eller om jag skall vara ärlig fick jag draghjälp
av lille Junior hem..
vi sparkar oss ju runt sjön om dagarna
och med lite påmaning sprang han glatt dragande
både mig och gammelhunden..

när jag hämtat andan så kom min Lisa
och vill att jag skulle förbarma mig över hennes hår
så vi lekte frisör för ett tag..vilket var ett lyckat drag idag
hon blev jättefin..!!

vi åt sen en god lunch tillsammans och 15 minuter senare
satt vi i Volvon på väg till storstaden Hedemora
för lite rea-shopping med min skyddsling

spontanitet är annars inte min starka sida nuförtiden
men idag funkade det..
kanske behöver jag inte vara så rädd
för kroppens protester..
den tog mig ända i mål idag..
om än med totalt energihaveri nu på kvällen..

men jag fixade det
och det gör mig så glad och tacksam..

jag älskar sådana här dagar..

som för friska, pigga o alerta ..
är en helt vanlig dag..

men för mig är den guld värd...




Kommentera inlägget här :