sista dagen..

året som gått har kantats av stor glädje

vad sägs om två bröllop
två jubilarer 40+60år
barn-barn nummer 4 ..o ett efterlängtat på väg
yngste sonen med lägenhet o sambo
små fina överraskningar av mina älskade vänner
vi fick en adoptivhund härliga Casper



listan av glädjeämnen kan bli lång

men så
händer hemska o smärtsamma saker
en lärare på makens skola mördas av sina forna elever
Utöya
gammelhunden Jack somnar in
är en del av dessa saker




den sista dagen på året bjuder på
minus 10 grader o klarblå himmel


det är helt snöfritt i Långshyttan
enda vintriga man påminns om
är lite rimfrost på marken
o fågelstuga full av domherrar

jag har passerat ännu en milstolpe i livet
jag har fyllt 60



det firade dottern o jag med en vecka i Barcelona
då även hon fyllde jämnt under året
40 vackra år blev hon



ett år går så fort
jag försöker memorera
men ger ganska snart upp

det som hänt har hänt
lika bra att gå vidare mot glädje o sorg

vidare mot det som kallas livet

snart ganska snart har vi ett nytt år
med nya förutsättningar

nyfket ser jag fram emot det nya
tacksam över att få vara del av det

vill inget hellre än att det skall bli ett bra år
men vad är ett bra år
spikrak utan nyanser eller kantigt taggigt och färgrikt

livet är som bäst..just nu
för det är ju nu man lever det

Ha nu en härlig nyårskväll och natt
vakna nyfikna på det nya året

må 2012 bli ett bra år för oss alla !!

Ljus o värme Irene












Kommentarer :

#1: Pennelinas Ordbruk

Önskar dig ett otroligt fint år, men god hälsa och många drömmar som slår in!



Kramar <3<3<3

skriven

Kommentera inlägget här :