tillfreds med mig själv...

så enkelt det är att leva när

huset är nystädat och luktar gott
(tack Viktor och Stefan)

tvätten är struken

veckomaten inhandlad

och solen skiner på mig när jag fyller på frön i fågelstugan

är så tacksam idag över att fått ännu en dag
på livets väg..

tänk snart är det bara 51 veckor kvar till
nästa fas i livet
livet efter sexti...

med min "fart" kanske det är dags
att planera för det..

har inte bestämt om det blir fest eller en efterlängtad resa

som jag mår idag
skulle det kunna bli både och

känner mig glad och tillfreds
trots att tröttheten spökar i bakgrunden

att vara nöjd med sig själv
är det bästa som hänt mig på länge

vet inte när var och hur det kom
bara kände det en dag..
att äntligen är jag i fas med mig själv
tänk så mycket enklare allt blev

jag kommer ofta på mig med att sjunga
eller le emot min spegelbild
utan någon anledning..glädjen bara finns där

jag tycker om mig själv helt enkelt

är nöjd med mig själv..

att det tog över femtio år att nå dit !!






Kommentarer :

#1: farmor

Ja jisses vad lycklig man känner sig när livet ler=) Grattis i efterskott, Ywonne

skriven

Kommentera inlägget här :