livet måste levas här och nu...

så kom den då..den utlovade kylan



det tar emot att gå ut på hundpromenad kan jag säga

efter utevistelsen tillbringas långa stunder framför brasan


gammelhunden fryser så dant om fötterna efter en stunds promenad
så han får kramp och matte får lova att bära....

Junior däremot traskar på men stannar med jämna
mellanrum för att yla.."var ääääär ni !!???"
ni skulle bara höra o se honom
löptikarna har gått före och lämnat doftspår som säger ..
Kom.. jag väntar !!

är gräsänka i dagarna två
passade då på att bjuda hem min Lisa på mat o lite Glöggprovning
skulle så stort köpa Saffransglögg men den var slut
och gick inte ens att få hem mer av
eftersom den var slut på lager också =(

då införskaffades en väl så god ersättare
riktigt GOD !!



har lite drackröttvintillmaten-migrän idag
men det kan det vara värt för vi hade en trevlig kväll
och mina "svarta troll" var som bortblåsta en stund

det var skönt för själen att vila lite
känna den välbekanta härliga glädjen igen
och tamejtusan om den inte kommit för att stanna nu..

kan bero på den fina presenten jag fick
bara så där..


jättehäftig och passar perfekt hos mig
har ju "snöat in" på vita ljusa detaljer nu..

livet tuffar på i maklig takt
med det får jag vara nöjd

för att se bakåt ..och tänka på hur det var
ger ingen god energi..
lev livet här och nu..
och gör det bästa av din situation
måste bli mitt motto igen..

för livet finns inga genvägar
det måste levas här och nu....










Kommentera inlägget här :