hemorrojder o "blås-gitarr"

fullmåne igen då
och sömnen vill inte infinna sig

som vanligt blir jag "mångalen"
kan inte sova,om jag slumrar till drömmer jag oroligt,
jag svettas ymnigt och tankarna far som virvelvindar
fullmåne-nätterna är långa, påverkande och ständigt återkommande...

kanske därför min sämre sida visade sig igår

men ibland måste man "bita ifrån"
även om det innebär en massa onödig energiförlust


eller så är det "häxan" som håller på att växa fram
det är ju ett år sedan sist, så det pockar på..

hoppas jag får sällskap på Blåkulla i år
för i fjol var jag då där alldeles själv..

jag väntade o väntade
men tydligen var jag enda häxan i världen
det kändes inte alls bra..
mörkrädd och ynklig som jag är

kanske stannar jag hemma i år

men det kliar så i baken efter en flygtur på "Irenes flygmaskin"
den står utanför nytankad med fina färska kvistar..

i år hade jag tänkt ta snabbaste vägen också
har försökt hela morgonen att lägga in koordinaterna på min GPS
men det vill sig inte..den hittar inte dit helt enkelt..

börjar kanske ändå bli för gammal för "utelivet" om nätterna
får säkert hemorrojder av kvasten och "blås-gitarr" av fartvinden

så det är nog lika bra att ställa in "flygturen" på Torsdag
och låta de unga snygga "moderna" häxorna ta över



så får det bli..

men ni andra som tar er en tur
flyg gärna förbi på hemvägen på en fika..
jag har pannan på och nybakade bullar..




Kommentera inlägget här :