sälja mina "bästisar"..aldrig !!



så skönt att vi har Tamiflu
nu kan jag sova tryggt
Sverige har köpt in dessa kapslar för dryga 200miljoner
utifall fågelinfluensan kommer.. ???

sen visar det sig att de kanske inte har nån verkan
på just fågelinfluensan, det är inte kliniskt bevisat !!!

och "stackars" ministern som måste försvara
sitt inköp..kontrade med..om det var ett bra köp
vet vi ju först när vi behöver dem..

intelligent svar..är det inte så med allt man köper
oavsett om det kostar 2 kronor eller 200 milj.kronor..

200 miljoner är otroligt mycket pengar
även i statens finanser..

fasiken..200 miljoner som jag inte vann
på drömchansen/Lotto i helgen
utan de gick till en kille från Skåne
som satsat bara 70 kronor,,
(dryper av avundsjuka,,)

det kan man kalla "ETT BRA KÖP"

ekonomi ja..ett kapitel för sig
jag är ju en "försiktigt General" när det gäller pengar

köper sällan nåt på "impuls"
ändå är huset fullt av "onödiga prylar" enligt mannen min

när jag ser mig omkring kan jag inte se en enda sådan
vaddå..onödig pryl...
konstigt att två par ögon kan se så "olika"

jag älskar konstglas

har några stycken, enligt mig riktigt fina fynd
det har hänt att jag stolt visat raringen min
vad de betingat på kända auktions-hus,Tradera o E-Bay


det gör jag aldrig om
för det enda som kom ur "fiendens" mun var

Skynda dig att sälja dem då .....  !!

hur kan en sån fin man
säga så fasansfullt fula saker...








Kommentarer :

#1: Nilla

Jag som inte brukar gilla... Prylar... Kom på mig själv att gilla just en glasfisk.. Konstglas, som min kusin har på sin traderasida just nu...



http://www.tradera.com/Stor-fin-fisk-i-glas-av-okand-harkomst-Konstglas--auktion_200705_109794222#pic



Skulle inte vilja ha den.. För jag ser redan dammet den kan täckas av... Och så vet jag inte VART den skulle passa in hos mig... Men den är cool på nåt vis..! :)

skriven
#2: Anna-Carina

Ja är det inte konstigt hur olika man ser saker och ting :)

jag ÄLSKAR all glasskulpturer,är det något man saknar från Småland är alla underbara glasbruk! tyvärr inkluderade inte min skilsmässa i nån glaspjäs,men min mine-servis är helig :)

skriven
#3: Irene svarar //

Nilla..köp den o låt den "bada" en gång om året..fiskar gillar vatten.. en glas-skulptur kan stå var som helst..tom ute passar de..//

Anna-Carina..jag har Mine-glasen 6st.i olika härliga färger..fick dem av Sofie i julklapp för många år sedan..sen jag sett dem på "morgon.TV" och tyckte de var så snygga..men så visar det sig att i verkligheten är de alldeles för "tunga" för mina händer..men "snygga" är dom..//

skriven
#4: Anna-Carina

ja det är tråkigt att dom är tunga..men man kan ha dom som värmeljusstakar...blir ett mysigt sken :)

skriven

Kommentera inlägget här :