regntunga skyar....

gårdagen var ingen riktigt bra dag
mannen avslöjades som kaffe-bluffare
det regnade mest hela tiden
sonen fortfarande febrig med ont i halsen

jag brände vid grytan till lunchen
men räddade den med vispgrädde o creme fraiche

hut går hem
kan gubben "lura" mig..så kan jag också

jag serverade den med glad min
och mycket kryddor

någonstans halvvägs frågar han vad jag kryddat med
...äsch lite allt möjligt...log jag till svar

mm..gott men annorlunda smak..

kan du gärna ha..tänkte jag
som nu fått dricka odrickbart kaffe i flera dagar

ändå dricker jag
för skall sanningen fram är kaffet helt OK

ibland behövs lite förändringar i vardagen
om så bara en ynka kaffesort...

fast det får stanna vid kaffet
några mer "nödlögner" vill jag inte ertappa honom med

nu är jag ute på farligt vatten igen

börjar fundera på hur jag gör själv ibland

rodnar lätt...

tänker på hur jag svarar för det mesta när han frågar
..hur mår du idag då..
9 gånger av 10 svarar jag bra..oavsett om det är sant eller inte

eller som när jag köpt nåt alldeles "för dyrt"
och innan man vet ordet av var det plötsligt REA på plagget

eller när jag säger..
äsch den där trasan har jag haft hur länge som helst..
det måste du bara glömt bort..

hur som helst idag är en ny dag
dagens hallon plockade
bara födelsedagspyssel återstår
alltså i huset springer en stressad morsa omkring

varför lovade jag det där...
men det är klart grabben skall ha FEST

så nu är det bara att vänta in morgondagen
som bjuder på en alldeles färsk 20-åring i familjen









Kommentarer :

#1: farmor

Du är lurig du=)Gratta sonen från oss i Värmland o kram till dig, Ywonne

skriven
#2: Eva P

Hi, hi, jag har också en massa "gamla trasor" i garderoben!

skriven

Kommentera inlägget här :