nedräkningar av alla möjliga slag

många nedräkningar idag

OS lider mot sitt slut
det som varit min följeslagare i snart 14 dagar
som vanligt kommer det att bli ett vakum när det slutar
jag älskar vinter-OS
den som sa att inte curling kan va spännande
fick nog ta tillbaka det inatt
värre svettningar (pga febern ?) har jag nog aldrig upplevt
så TACK !! Anette med tjejer
för det bästa jag sett under mina år som vinter-OS-fantast
ni har verkligen satt curling på OS-kartan

tur i oturen pga öronvärk o feber sov jag bort dagen igår
så jag orkade vara uppe o se detta härliga nervkittlande drama

nästa nedräkning då

på onsdag far vi till varmare breddgrader
struntar helt i snö o kyla i dagarna 8
så enkelt bara att kliva på i Borlänge
och av i Las Palmas / Gran Canaria

hoppas snön är borta när vi kommer hem..fniss!

nedräkning nummer tre

är nog den som jag inte ser nåt slut på
jag har ff 7 envetna kilon kvar
pendlar mellan hopp o förtvivlan
det går sååå sakta nu
helst ville ju jag ha bort dem innan sommaren
har ju bestämt mig för att inte klippa mig innan dessa är borta 
nu är jag riktigt ruskigt långhårig...kan jag säga
LHCF är en livsstil inte en diet
så det är väl bara att fortsätta trampa på
det går ju åt rätt håll..
alltså nedåt

jag vet att det är det som räknas

man skall ha tålamod
jag tränar på det just nu
och har gjort sedan augusti förra året
så jag tror jag har Långshyttans längsta tålamod för tillfället...

hur som helst är jag piggare idag
kurerar mig med både skol-medicin och trolldrycker
försökte även med ett glas rött vin till maten
men samma sak som alltid nuförtiden gäller
det smakar INTE ..jag kan inte dricka rött vin längre
det smakar rent av illa i min mun..suck
så det är också bara att räkna bort..

men inget ont som inte har nåt gott med sig
jag tål whisky i alla fall
även om det inte är så gott till maten..





min absoluta favorit..
gissa vad jag förbeställt på planet hem...


Kommentarer :

#1: Anonym

hej hopp



tur att det håller på att vända för dig..// kramar i massor

skriven

Kommentera inlägget här :