ingen dag är den andra lik


idag har det varit motsatsen till gårdagen

visserligen protesterade kroppen vilt när jag
ville ta den ur sängen..efter en härlig sovmorgon

som vanligt eller som den är för det mesta
var den darrig och svag och tyckte det räckte med
att ta den från sängen till frukostbordet..
men jag tog fram lite "sisu" bor ju i "finnmarker" =)

fixade i ordning det som gick att få ordning på
och for ut i vida världen..nåja i alla fall ut i byn

hade massor att uträtta..både Loppis besök
lokala ICA butiken och Apoteket
samt lite by-skvaller med vänner och bekanta
när man ändå var på gång..
hur trevligt som helst

sedan kom oväntat kärt besök
minstingen var lite hungrig
och återvände till bardomshemmet lagom till lunch..
klart han fick äta lite av mammas hemlagade


vad som däremot är ett helvete just nu
är nyårssmällandet som börjat redan

vår yngste hund hyperventilerar
dreglar..kräks och skakar som en epileptiker
efter varje försök till utgång..

han hör om det smäller i grannbyn
är otroligt på sin vakt och rusar skenande hem
vid varje tillstymmelse till nåt smällande..suck


långt ifrån den trygga hunden på bilden ovan..
så imorgon blir det besvärligt

men lite fest och glamour skall jag försöka få till
har införskaffat färsk Hummer
nåt jag aldrig ätit eller tillagat..
men som jag ser fram emot att prova

vår ICA-handlare är en duktig säljare
och honom träffade jag på i butiken idag

därför ligger nu en stor röd jättehummer i mitt kylskåp
och riktigt vad jag skall göra med den det vet jag inte

men det löser sig..





Kommentarer :

#1: Eva P

Det brann av en smällare här i Stjärnsund också, så Tilda-Gumman flög i taket. RACKARNS smällare!! Maken höjde volymen på TV:n så just nu är det ett "himmlas hålligång" på Klackvägen 13. Puuust

Hoppas att ni får en bra nyårsafton i alla fall. Smaskens med hummer.

KRAM



skriven
#2: Nilla

Du.. Ät den! Tycker jag.. ;) Hummern alltså..! Den är ju röd så jag antar att den inte var så färsk att den rör på sig! ;) Så då äre väl bara att bryta sig in o äta..! Ingen idé att krångla till det! :)



Gott Nytt År bästaste Irene!:) KRAM

skriven
#3: Pennelina

Här är det raket och smällare-fri zon! Kan inte skrämma ihjäl djuren och bränna upp pengar...



Jag har också det ganska bra just nu, om man bortser från att jag behöver fylla på järnlagret - vilket inte sker förrän efter nyåret... men jag är emellan skoven just nu - och även om allt inte är perfekt så är det skönt!



God fortsättning och Gott Nytt År till dig och de dina!



Kramar från mig <3

skriven

Kommentera inlägget här :