städmania...

inte för att jag vet hur det gick till
men helt plötsligt var hela huset städat
jag menar riktigt städat
ni vet, allt våttorkat från golv till tak
garderober, köksluckor spisfläkt
you name it..och det är blankt, rent och fint
här luktar AJAX...sa gubben när han kom hem
hans sätt att säga va fint det är när det är nystädat

Viktors gamla rum börjar ta form nu
och är alldeles snart klart
det blir precis så fint som jag önskat

  

det är en fröjd att sitta där och "jobba"
jag har börjat plocka upp bokföringen till min vackra hylla
så nu kanske jag inte skjuter upp
allt sånt tråkjobb till sista dagen
som jag annars tenderar att göra
som tex i morgon måste jag åka till stan
för att lämna in nästa års bidragsansökningar 
från vägföreningen på kommunhuset
eftersom de skall vara inne senast 1 oktober..
välplanerat eller ?
Irene i ett nötskal nu för tiden,
kommer liksom inte igång...

 

TV-rummet uppe blev också riktigt bra
där tillbringar jag tiden mellan 20-21 på vardagskvällarna
eftersom jag följer IDOL slaviskt
kan väl säga att gubben min inte alls är lika imponerad
han suckar tungt och väser lite tyst...väx upp !!
IDOL är väl inget för en 55+ :are 
vaaa !!!!!
bästa programmet på hela hösten..
han kan gott sitta där nere för sig själv
den där timmen :o)



mina små "darlingar" letade upp de sista solstrålarna
låg där och värmde sig lite medan matte stökade runt
med dammvippan som danspartner
jag spelade glad hög musik till städruset idag
sjöng, tog några stela danssteg och lät musiken omfamna mig
hade en helt fantastisk eftermiddag
en sån som jag brukar vara van att ha
och som jag saknar så brutalt

får se vad morgondagen har att säga
om vivelvinden som farit runt här hemma idag
det bådar inte gott
för mina fötter eller mina trampdynor
har redan lagt in om protest och smärtar enormt nu
så jag törs inte ens tänka tanken
på hur jag skall ta mig ner för trappen
när IDOL är slut..


kanske skall jag inviga sängen uppe inatt
provligga den för att känna om den är skön att sova i
eftersom äldste sonen kommer hem
på fredag och skall nyttja den...
nåt jag ser fram emot..







Kommentarer :

#1: Nilla

Man blir väl aldrig för gammal för Idol?? Vad menar han???



Ikväll hejjar jag på Erik! Vilken kille!



Kram kram!

skriven

Kommentera inlägget här :