nedräkningen har börjat...

idag var mannen och jag ner till "Hönsloppisen" i byn




min stackars man som är lite "krackelmagad"
vägrade ta händerna ur fickorna
och han höll andan varje gång vi gick in i ett nytt rum

höns-fähuslukten låg tung
tydligen räckte det inte med bara höns och tuppar
eftersom man plussat på med
en söt hårig liten gris
ett par ankor
några gäss
en häst och en ponny
hund
katt
mm.
som inramning till all "bråte" man säljer



vi var på jakt efter ett litet matbord
och ett par stolar
som vi tänkt göra fina åt Viktor
som flyttar om 14 dagar till Borlänge
men det luktade för mycket " fähus" 
så köplusten gick över

ett mycket pikant ställe som måste besökas för att man skall förstå



flyttkartonger börjar nu fylla vår tvättstuga
lite "vemodigt" känns det allt i modershjärtat
och jag skämmer bort "lilleman" så mycket jag bara orkar
nu de här sista hemmaboende dagarna

som idag
jag bakade tårta åt honom att ta med till jobbet i morgon

eftersom han fyller 19 då
så i morgon kommer posten sent i Hofors
eftersom "postisarna" sitter och fikar istället

vi köpte glass från "Hemglass-bilen"
och vi blev båda lite nostalgiska
och pratade lite barndomsminnen
 
han fick sin favoritgryta
när han kom hem från jobbet

semstern börjar lida mot sitt slut
även det känns lite vemodigt
5 veckor går så fort

tiden går fort när man har roligt
heter det
men så jäkla kul har det inte varit
ändå har tiden gått fort




Kommentera inlägget här :