solsken....även i mitt sinne


fotat i morse i det härliga solskenet...hundarnas lilla oas på baksidan där husse skottat stigar för att de inte skall drunkna i snön..de är ju bara 30-35 cm höga....

Vit härlig gnistrande snö och solen på sitt bästa humör...kan det bli bättre?
När jag gick runt sjön på morgonen sken solen över Lången och värmde så mycket det steg upp dimmor från isen..otroligt vackert och effektfullt...
jag njöt i fulla drag och kände att livsandarna börjar kvickna till i min kropp.
Kanske är det spirande vårkänslor ?
Jag till och med tackade vovvarna som var orsak till min tidiga morgonpromenad...
men dom fattade "nada" och nosade ivrigt vidare på alla gula,fula kissfläckar som pryder vår morgonväg...
Alltså vilken fantastiskt vacker dag...
Väl hemma satte jag mig vid datorn för att läsa in mig på nytt utbud på att ha ett "paket" med TV /Telefon/ Bredband  hos samma bolag..
jämförde Telias och Bredbandbolagets erbjudande..
skall ringa på måndag och stämma av kostnaderna, så återkommer jag när jag vet mer...
hur som helst en DJUNGEL är det att hitta rätt bland alla utbuden och extrakostnader hit och dit,
för att inte tala om BINDNINGSTIDERNA....
man skulle ha GPS till sådana här val också så man slapp åka vilse...
bara mata in alla kordinater sen sköter den resten...hm kanske nåt man skulle uppfinna?

Mina fingrar som inte ville igår är inte speciellt villiga idag heller men det är ändå bättre idag...pratade med min läkare och vi skall träffas på måndag eftermiddag för att diskutera igenom min livssituation....
Vi får se vad det ger......
och Carl-Jan fick just lämna Lets Dance..inte för att han var min favorit, men alltid lika rolig att se på då han mest stått still och dansat med armarna...
nu blir det nog lite tråkigare titta nästa fredag...
Vi är lite udda i min familj jag sitter i köket bloggar och kollar på Lets Dance, mannen sitter i vardagsrummet och kollar på en film på 6an som började igår (en Vampyr film,jag avskyr sådana filmer) del 2 går nu ikväll och osnutne sonen sitter uppe och spelar WOW eller nåt annat  skräp på datorn, han pratar oavbrutet med sin spelkompisar så man tror det är fullt hus uppe fast han är ensam.


Han kurerar sig efter förkylningen han dragits med hela veckan, för han skall på klassfest i Garpenberg i morgon kväll...den får man ju inte missa...ni kommer väl ihåg hur det var...underbara, roliga, men även ibland hemska fylle- klassfester då vad som helst kunde hända och hände.....!!
På återseende...hoppas jag =)

Kommentarer :

#1: Nilla

Ja det fina vädret ville inte vara kvar idag tydligen! Men vi fick ju en dag med sol i alla fall! =)



Underworld heter de där filmerna med Vampyrer.. =) Och vet du... Det har kommit en till! Bra va? ;)



Bara en vecka kvar till Valledagen! Gissa om den här veckaan kommer att gå lååååångsamt!

skriven

Kommentera inlägget här :