LCHF..min nya livstil

gårdagen var seg för vissa
och helt vanlig för andra
det berodde på vad man ägnat sig åt
på lördagskvällen hur man mådde :)

barnbarnen vaknade tidigt
och jag bjöd på frukost
sen var det barn-TV som gällde
lite bygga Lego gubbar blev det väl också
och massor av mys


hundarna blev sorgsna när de åkte hem framåt eftermiddagen
de låg resten av dagen vid dörren väntande o längtande

eftersom huset blev så tyst
när den glada familjen åkte
så tog jag ett nappatag med vissnade blommor
och ogräs i mina rabtter
det är så skönt att ha det klart innan kylan kommer
jag har så svårt att vara med händerna i kyla o fukt

så nu är det höstfint på vår tomt...

nåt hände med mitt öga när jag ansträngde mig lite
det blev ömt och rött
visserligen har jag haft problem med det hela sommaren
men det har mer varit dimsyn och dubbelseende
hur som helst
besvärligt är det
även idag ser det lika illa ut...


jaja,
alltid är det nåt man skall fundera på
är det inte röda ömma ögon
så är det att kroppen tagit "time out" idag
hjärnan vill ju som vanligt hur mycket som helst
och den stackars kroppen är svag, är darrig,
vä.arm och hand lever ett eget liv
och är i det närmaste helt obrukbar idag
även vänster ben från knäet och ner
har tagit semester...
och är helt avdomnat och trött...

annars är det helt underbart att leva just nu
för klara friska höstdagar
är nåt jag verkligen älskar
det är min årstid fullt ut...

livet börjar komma i fas
saknaden efter "sista barnet ut"
är inte alls så svår som jag trott

jag fortsätter med min nya kosthållning/livsstil
inne på tredje veckan nu..
och just nu sitter jag och lyssnar på Dalaradion
där Annika Dahlqvist pratar om LCHF
jag säger bara det...
tro och tyck vad ni vill om denna kost
men prova i ala fall först
innan ni dömmer ut den,
för den fungerar
man mår skitbra
och det smakar gudomligt
med smör och grädde i maten

jag lovar att återkomma med mer info
angående detta ämne
eftersom det ännu är i sin linda
och jag bara förlorat 3 kilo ännu...

OBS !
detta är inte en bantningsmetod
men som grädde på moset
normaliseras din kropp
och stannar vid vad som är din kropps "normalvikt"
oavsett vad vågen säger..

detta är min nya bibel
underbara recept och lätt som en plätt


häftigt va !!











Kommentarer :

#1: Nilla

Hon e från Sundsvall hon... Annika alltså... Ville bara tala om det ;) Hon fick sparken från vårdcentralen för att hon rekommenderade "sin" kost till patienter... Men hon gråter nog inte för det! inte nu längre iaf! :)



Själv e jag kass på att följa dieter där man inte får äta bröd, pasta o ris :P Så både den där dieten och Gi är jag bäst på att pajja! :)Men jag har lääänge sagt att "röd" mjölk är bäst, och att det är bättre att ha riktig grädde i matlagningen.



Men jag har ju världens bästa viktminskningskille nu, han heter Valle. Han har sett till att matte minskat 3 kg över sommaren! :) Kommer inte ens ihåg när vågen sa att jag hade gått NER i vikt... Trodde den var trasig... Men trots att jag vägt mig 5 gånger så visade den samma vikt... :)



Kram Kram!:)

skriven

Kommentera inlägget här :