Vem har snott ”mitt” kantarell ställe ?

Så har jag då sett dagens ljus i 71 höstdagjämningar.
Är så otroligt ödmjuk o tacksam för vart år jag samlar på mig.
(null)
Att sedan vakna till detta gör inte saken sämre ❤️
Det enda som saknades var nån som sjöng för mig 
men man kan ju inte få allt.
Jag har ju fått en ny Fitbit charge 5 
då min 3:à packat ihop o nu flyttat till återvinningen i Hamre 
i den stora elektronik containern.
(null)

Egentligen var jag bjuden ut på mat också idag
men min kropp o knopp hade ingen som helst lust till det.
Så vi flyttade fram det till en piggare dag.
Men envis som jag är lagade jag ändå en god middag 
i form av rotfrukter i ugn o en riktigt god köttbit till.
För är det födelsedag så är det o då måste man njuta lite extra.
Dagen till ära har jag även tänt mina absoluta favorit ljuslyktor 
det är lyktor från Partylite o Vinga av Sweden 
Ingen betald reklam men jag älskar dem ändå ☺️
(null)
Boken har jag tagit hem från loppisen o tänker läsa nån
murrig mörk o ruggig novemberdag.
Vill ni ha recension av den så får ni ge er till tåls alltså ☺️
(null)
Min arbetsmyra Stefan har inga som helst problem att fylla
sina pensionärsdagar med arbete.
Han målar hus, han hugger ved o han motionerar både sig själv
o våra hundar. Han är i fysisk toppform o smal som en pinne.
Inga som helst mys-kilon på honom inte,
jag däremot dras med min 3,5 kilo plus efter pandemin
o har tamejtusan inte ork o är inte människa till att ta bort dem.
Blir så frustrerad för de där kilona satte sig mitt på kroppen 
vilken fick som konsekvens att midjan totalt försvann.
(null)
Nu är veden huggen kluven o staplad
ligger på tork o väntar på att få värma oss under kyliga vinterdagar.
Han är en klippa min fina man, 
sån tur jag har honom för jag är ju 5,5 år äldre än honom
o just nu känner mig betydligt tröttare o äldre än så 
till både kropp o själ.
(null)
Jag väntar på nya glasögon 
då mina snygga bågar gick mitt itu häromdagen 
Men först måste jag komma mig för att åka till optikern 
eftersom det är dags för ny synundersökning också.
Tur jag har mina gamla bågar intakta även om jag inte alls
ser lika bra med dem klarar jag mig iaf hjälpligt.
Det är faktiskt första gången detta hänt mig
o nu är jag sådär evigt tacksam 
att jag ALLTID tar ett par extra med mig när jag rest iväg någonstans,
för hur i herrans namn skulle jag klara mig annars.
Att alltid vara steget före o förberedd för alla eventualiteter 
går ju inte men det som går skall man alltid tänka på
o förbereda sig på tycker jag.

(null)
Däremot överraskade hösten mig totalt i år
det blev höst från en dag till den andra
sånt är inte helt lätt att förbereda sig på
även om vet att den återkommer varje i år.
Höstdimman är tät på morgonen o gräset daggfuktigt 
träden släpper tidigt sina löv 
(null)
Så att hitta kantareller på mina vanliga ställen
är i stort sett en omöjlighet då allt är fullt av "gult" på marken 
Jag har gett upp den jakten nu
men det värsta av allt " nån har snott mitt trattkantarell ställe 😱"
inte en enda svamp fanns kvar när jag gick dit för att plocka dem.
Det gjorde mig lite ledsen, för nu måste jag utöka mitt revir
o det är inte riktigt min grej.
Även om det finns både kompass o GPS i telefonen.
(null)
Jag tror jag lägger ner att plocka svamp istället 
o överlåter åt barnen att hitta egna ställen.
För det är ju till dem jag plockat all svamp
dels för att jag gillar det
gillar att gå i skogen 
o älskar att skämma bort dem.
❤️

Kommentera inlägget här :