Måste be om ursäkt

För i förrgår upptäckte jag 
att det inte var nån som plockat mina trattkantareller 
De hade bara inte kommit upp ur mossan ännu
så det var bara jag som var för ivrig.
Så ber om ursäkt om nån tog illa vid sig o trodde de inkräktat 
på "mitt revir" ☺️
(null)
Svamparna är fortfarande för små att plocka 
så jag får ge mig till tåls minst en vecka till.
Men då jag älskar att ta en sväng i skogen 
o bara umgås med mig själv är jag lite ivrig
och det är ju betydligt roligare att ha ett mål med skogspromenaden.
(null)
Så ett "mål" blev det i alla fall 
doften när man förväller svampen är magisk 
Synd bara att magen inte tycker detsamma
för så fort den kommit ner för matstrupen försvinner magin
o magsäcken gör allt för att bli av med "inkräktarna".
Varken jag eller Stefan mår gott av svamp
men våra barn äter det glatt o njuter i fulla drag.
Så svampen jag plockar hamnar så småningom hos dem.
(null)
Njuter gör jag i alla fall av att ha gjort höst i trädgården 
vi har förberett för våren 2023 efter konstens alla regler 
o hoppas på samma goda resultat även då som i år.
(null)
Täckodling o "no dig garden" är det bästa som hänt oss
eftersom vi inte kan gräva alls på vår tomt
som är fylld av sprängsten o noll matjord.
Nu odlar vi av hjärtans lust o njuter av vår lilla fina trädgård.
(null)
Och vet ni jag odlar fortfarande sallad
o den växer villigt o är ljuvligt god.
Man lär så länge man lever 
inte visste jag att sallad kunde odlas i princip året runt.
Min första sallad sådde jag tidigt i våras i slutet av februari 
genom att krafsa undan snön o sedan slänga ut några frön.
Som sedan grodde villigt o växte som bara den.
Det visade sig bli den godaste o finaste sallad jag någonsin odlat.
(null)
Sedan har vi planer på solpaneler på taket
nu är vi ju inte ensam om detta för tillfället.
Så om o när det blir står skrivet i stjärnorna 
men vårt läge på huset o taket är perfekt för dessa.
Men intresset är stort från vår sida i alla fall.
Hur som helst har jag/vi  preppat för alla eventualiteter 
i vinter angående el-tillförseln 
Genom att se till att vi har ved till att värma huset någorlunda 
om elen uteblir.
Har sett till att ha grillkol o briketter så vi kan laga mat utomhus 
om så skulle behövas o preppskåpet är  fyllt så vi klarar oss ett tag iallafall.
(null)
Ryser o blir lite modfälld vid tanken på vad vi lämnar för arv
till barn o barnbarn.
Jag som så gärna vill att alla skall ha det gott o må bra 
njuta av livet, ha det bra o vara tacksam över nuet
o känna att just nu är den bästa tiden att leva.
(null)
Lite som den där goa känslan när Bruno kryper nära
o kurar ihop sig vid halsen för att sova.
Det är svårt att inte älska den lille illbattingen då
❤️



Kommentera inlägget här :