Irenes modebutik…

Plötsligt händer det
jag har shoppat loss hos min namne Iréne i Långshyttan 
Är ju tyvärr inte så ofta till mina forna hemtrakter längre
så när jag äntligen var dit måste jag ju besöka
den lilla eminenta klädbutiken i gamla "Konsum"
(null)
Hittade så mycket vackra kläder
då hon fått in så vackra höstnyheter
men fick behärska mig lite o välja det jag inte kunde vara utan.
Är alldeles utan fräscha tröjor o toppar
så det inhandlades några i min smak.
(null)
Sedan kunde jag inte välja bort nån av klänningarna
så alla tre som jag bara måste ha fick följa med hem.
(null)

(null)

(null)
Alla tre kommer bli favoriter i olika sammanhang.
Däremot kommer samma skor användas till alla
mina absoluta favoriter o älsklingar, mockastövlarna. (null)
Jag har ju lite roligt som väntar i oktober 
vi skall på avtackning av Stefan i Hofors 
pga av att han gått i pension 
(null)

Jag o Sofie skall på Danny Saucedos show på Cirkus i Stockholm 
det är andra gången vi går o ser den makalösa showen.
Första gången var 2019 så nu är det verkligen dags igen.
Han är en av mina svenska favorit artister 
dessutom skitsnygg, mycket duktig dansare o oerhört trevlig.
Har fått det i present av dottern båda gångerna ❤️
(null)
Eftersom dottern även skall flytta från sitt rad-hus
till lite mindre lägenhet så passar jag väl samtidigt på 
att ta hem så många flyttkartonger som möjligt 
till att fylla på med inför sommarloppisen 2023
Inte för att jag behöver fylla på så mycket,
men det är ju alltid kul med nyheter.
Så nu vet ni att ni har ännu en tok-bra sommarloppis 
att se fram emot, 
för det kommer verkligen dyka upp både fynd o måste ha- grejer,
det törs jag utlova redan nu !
(null)
Var sommarloppisen dyker upp någonstans nästa år
får ödet avgöra, men visst öppnar jag gärna nere på bruket igen
om jag får möjligheten 🙏🏼
Annars har jag lagt in om att hyra in mig halva garaget som vanligt ☺️
Ni kommer bli varse …jag lovar .
(null)
Annars händer det inte så mycket om dagarna
vi går långa härliga energigivande promenader 
gärna utmed Gryckens strand
Hundarna hänger med på det mesta 
o ställer även snällt upp på mattes envisa fotograferande.
(null)
Jag var o hälsade på svärföräldrarna idag 
o satte ut lyktorna inför vintern.
Höstastrarna blommade så fint så de fick vara kvar
så det ser trevligt o omskött ut ännu ett tag.
Det är viktigt sköta om graven om man har ensådan
annars är det bättre upplåta platsen till nån annan.
(null)
Det är trevligt åka till sin gamla hemtrakter ibland
även om det bara är för besök på kyrkogården
eller för veckoinköp på Ica butiken till skafferiet 
Idag gladde jag ju även kläd-shopping-hjärtat.
Så helgen har börjat bra på många sätt,
jag mår så mycket bättre, hela jag.
Kraften börjar återvända o med den den bubblande livsglädjen jag har.
Jag är fylld av glädje energi o livslust igen.
Nu måste jag bara se till att komma mig för att boka tid hos optikern 
eftersom mina nyaste glasögon gått mitt itu 
För nu känner jag mig redo för en ny look även där
nya kläder kräver ju nya snygga glasögon också,
eller hur ☺️ 
Håret borde också få sig en omgång 
men där är jag ambivalent 
o har inte bestämt mig ännu för om det skall få växa sig lite längre
eller om jag skall återgå till min "vanliga längd"
Just nu lutar det åt …lite längre 
(null)

(null)
Vi får se…

Kommentera inlägget här :