Tillbaka till ruta ett ?

Loppisen har nu officiellt öppnat för säsongen 
Det har varit helt makalöst kul 
i vanlig ordning har det varit full rulle,
många roliga återseenden o även nya ansikten.
Öppet-timmarna har rusat iväg  
o jag har stängt varje dag med ett trött leende.
Turligt nog har nästan alla besökare handlat också
vilket inneburit att jag kunnat fylla på med 
alla nyheter som väntar i vårt tidigare gästrum
men som numera fungerar som förråd.
Jag håller på att drunkna i uppackade kläder, flyttkartonger o plastsäckar ,
då  "förrådet" är sprängfyllt med sommarens loppis-fynd.
(null)

För alla som undrar så kommer jag ha öppet 
lördag o söndag mellan 13-16 hela sommaren 
förutom nu till helgen när det är helg även på måndag,
vilket innebär öppet även på måndagen,
för det är ju den 6:e juni då, 
Sveriges nationaldag.

Hur som helst, boka gärna in ett par besök
på min loppis nån av öppethelgerna,
gör det gärna till en utflyktsdag o passa på att njuta av vackra Stjärnsund
du kan ju både fika, äta, spela minigolf, hyra kanot eller Sup 
o äta supergod mjukglass
eller så bara vandrar du omkring i vackra omgivningar
o njuter av dagen o livet. 💖

(null)

Vackra omgivningar har jag även hemma just nu
Då alla min Clivior bestämt sig för att blomma samtidigt.
Det är faktiskt första gången alla blommar
för tidigare har det bara varit moderplantan som gjort det.
En modersplanta som är en planta efter en ursprungsblomma
som Stefan hade hemma i sitt pojkrum i Långsbyn i början av 60-talet.
(null)

På Mors dag igår firades jag med frukost på säng
En bukett nyplockade liljekonvaljer 
o presenten helkroppsbehandlingen har jag redan utnyttjat ☺️
Jag skulle kunna vakna till frukost på säng årets alla dagar
jag älskar verkligen det.
Sedan att jag har troget sällskap gör inte saken sämre.
(null)
Som ni ser på bilden med liljekonvaljerna har jag egen blodtrycksapparat
jag kollar morgon o kväll o till min stora glädje har blodtrycket varit bra
under 3-4 dagar, 
men plötsligt imorse var det så där onödigt högt igen, 
blev så besviken 
nu går jag o hoppas att jag glömde ta medicinen igår 
så det var därför.
Vill inte att jag hamnat tillbaka på ruta ett igen,
för jag har mått så otroligt bra den här helgen,
även om jag varit in i döden trött.
För jag vill verkligen att det skall ordna till sig
utan en massa medicinbyten eller högre dosering.
För medicinen jag äter nu tål jag bra 
o de flesta biverkningarna den kan ge har uteblivit.
Så håll tummarna att det ser bättre ut imorgon igen
för idag är jag helt säker på att jag tagit min tablett ☺️




Kommentera inlägget här :